پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 31 فروردین 1403, 10 شوال 1445, Friday 19 April 2024
کد خبر: 16150
منتشر شده در شنبه, 04 ارديبهشت 1400 08:44
تعداد دیدگاه: 0

رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه از موفقیت تلاشگران ناحیه نورد گرم و ثبت رکوردی جدید در کاهش مصرف آب در این ناحیه خبر داد و گفت: این موفقیت بزرگ در شرایط سخت بیماری کووید- ۱۹ با تلاش همکاران و به منظور تحقق اهداف سازمانی با صرفه‌جویی ۱۵۵ هزار مترمکعب آب در سال ۹۹ به‌دست‌آمده است. فرزاد فرهادی افزود: رکورد قبلی مصرف آب نورد گرم مربوط به سال ۱۳۹۷ و به مقدار ۲۵/ ۰ مترمکعب به ازای هر تن تولید کلاف گرم بود که این رکورد در سال گذشته تا مقدار ۲۲/ ۰ مترمکعب به ازای هر تن تولید کلاف گرم کاهش یافت و صرفه‌جویی ۱۵۵ هزار مترمکعبی آب حاصل شد.  

وی به اقدامات صورت‌ گرفته برای کنترل و کاهش مصرف آب که همواره جزو اهداف مهم ناحیه نورد گرم بوده است، اشاره کرد و گفت: بهبود شبکه توزیع آب، بهبود تجهیزات پوسته‌شویی بار و ورق، کنترل مستمر فرآیند خنک‌کاری ورق، بهینه‌سازی و کنترل دمای آب ورودی، اجرای دقیق روتین‌های نگهداری و تعمیرات ازجمله این اقدامات است. در رویدادی دیگر همزمان با رکوردشکنی فولاد در کاهش مصرف آب به منظور لبیک به منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، در فروردین‌ سال جاری ناحیه فولادسازی موفق شد از رکورد قبلی اسفند سال گذشته که  به میزان ۶۶۲ هزار تن بود عبور کند و رکورد جدید ۷۰۰ هزار و ۲۱۵ تن را ثبت کند. همچنین در فروردین‌ رکورد تولید ماهانه ۷۲۹هزار و ۲۵۴ تن آهن اسفنجی در این ناحیه به دست آمد. رکورد قبلی ماهانه در اردیبهشت سال گذشته به مقدار ۷۱۶هزار و ۵۰۰ تن بود.

در واحد احیای مستقیم شهید خرازی نیز رکورد قبلی این واحد به مقدار 255هزار و 795 تن در اردیبهشت‌ 1399 بوده است که با عبور از تولید 264هزار و 450 تن موفقیتی جدید حاصل شد.

کارکنان واحد احیای مستقیم شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا نیز با عبور از رکورد قبلی 130 هزار تن در خرداد سال 99 توانستند رکورد 131 هزار و 650 تن  را ثبت کنند. 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار