مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از آماده باش تیم‌های امداد و نجات در طرح زمستانی و آغاز این طرح از نخستین روز آذر تا 25 اسفند ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان؛ علی محمدهاشمی با بیان این خبر گفت: در طرح زمستانی جمعیت هلال احمر 42 پایگاه ثابت ، 6 پایگاه موقت و یک پایگاه امداد هوایی به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان در سطح جاده‌های استان و نیز ده تیم امداد و نجات کوهستان مجهز به تجهیزات زمستانه برای پاسخگویی به حوادث کوهستان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 110 پرسنل امدادی و نجاتگر در پایگاه ها و پست های امداد و نجات به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به حوادث هستند.

محمدهاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 42 دستگاه آمبولانس،26 دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ ،26 خودروی کمک دار و دو دستگاه خودروی آرگو ویژه گردنه های برفگیر نیز برای طرح امداد و نجات زمستانی مجهز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود : در این مدت همه پایگاه های امداد و نجات سراسر استان برای اسکان موقت و اضطراری در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک در جاده های استان به بسته های غذایی و وسایل گرمایشی مجهز شده اند که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در خدمت حادثه دیدگان خواهند بود .

وی به مردم توصیه کرد ضمن خودداری از سفرهای غیرضرور در صورت سفر ، غذا ، لباس گرم و داروهای تجویزی همراه داشته و از همراه دشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات تماس برقرار کنند.