مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: برای نخستین بار پالایشگاه اصفهان به عنوان سودآورترین شرکت پالایشی بورسی کشور معرفی شد.
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکتر محسن قدیری با اشاره به گزارش عملکرد پالایشگاه اصفهان در زمینه سودآوری به عنوان یک شرکت بورسی اظهار داشت: ضمن ابراز خرسندی باید یادآور شوم که ما در  9 ماهه سال 1401 موفق به کسب 26 هزار میلیارد تومان سود خالص شده است.
وی افزود: سود هر سهم در این دوره نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته 173 درصد رشد داشته است که با این میزان رشد، پالایشگاه اصفهان در بین شرکت‌های پالایشی و نفتی پذیرفته شده در بورس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: علی رغم یکسان بودن روند کاهشی تفاوت نرخ نفت خام با نرخ فرآورده‌‌های نفتی Crack Spread)) بین شرکت‌های پالایشی که منجر به زیان شرکت‌هایی همانند پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تبریز در مقایسه عملکرد سه ماهه سوم سال جاری با سه ماهه سوم سال گذشته شده است، شرکت پالایش نفت اصفهان در این دوره در سود ناخالص 40 درصد نیز رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بازده شرکت پالایش نفت اصفهان به نسبت سرمایه اولیه از بدو بورسی شدن و از 14 سال گذشته بهترین عملکرد را در سال جاری به خود اختصاص داده است.
دکتر قدیری ابراز داشت: همه این دستاوردها در سایه همت پرسنل خدوم و زحمتکش به ویژه هیات مدیره و مدیران و روسای شرکت به واسطه حُسن تعلق خاطر به شرکت پالایش نفت اصفهان به دست آمده است.