برخي ديگر نظير سناتور ريك اسكات از فلوريدا نيز بر اين باورند كه بايد از ظرفيت رييس‌جمهور پيشين در راستاي باز پس‌گيري اكثريت سنا و مجلس نمايندگان بهره برد. مايكل بشلوس، تاريخ‌نگار و پژوهشگر زندگي روساي جمهوري امريكا در اين خصوص مي‌گويد: «رفتارها و اقداماتي كه از جانب ترامپ صورت مي‌گيرد، نشان مي‌دهد او از آن دسته روساي جمهوري نخواهد بود كه پس از شكست يا كناره‌گيري، از صحنه سياست محو مي‌شوند. او مي‌خواهد به هر نحو ممكن در اين رقابت باقي بماند.» ترامپ براي بازگشت به قدرت همچنان استراتژي تبليغاتي مشابهي با دوره‌هاي قبل (2016 و 2020) در پيش گرفته است. او از يك سو مهاجران و خارجي‌ها را از عوامل اصلي وضعيت بد زندگي امريكايي‌ها توصيف مي‌كند و از ديگر سو مي‌كوشد با حملات پياپي به حزب دموكرات در مسير تضعيف پايگاه راي آبي‌ها گام بردارد. او در سخنراني روز شنبه خود در شهر گرينويل ايالت كاروليناي شمالي نيز بار ديگر همين راهبرد را در پيش گرفت. ترامپ در كنوانسيون ايالتي حزب جمهوري‌خواه گفت: «جمهوري‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۲ (انتخابات كنگره) فرصت فوق‌العاده‌اي خواهند داشت و بقا به انتخاب جمهوري‌خواهان در تمامي سطوح بستگي خواهد داشت.» او افزود: «مرز كشورمان كاملا باز است و مهاجرت غيرقانوني سر به فلك كشيده است. مواد مخدر به داخل كشور سرازير مي‌شود، قيمت بنزين در حال افزايش است و صنايع‌مان در معرض حملات سايبري قرار دارند. اين به معناي عدم احترام به كشورمان و به رهبران‌مان است و صحبت‌هايي از تعظيم رهبران‌مان در برابر چين به گوش مي‌رسد.» ترامپ در ادامه نظرات كارشناساني كه او را به تضعيف دموكراسي متهم مي‌كنند رد كرد و گفت: «من آن كسي نيستم كه تلاش مي‌كند تا دموكراسي امريكا را متزلزل كند. من كسي هستم كه تلاش مي‌كند دموكراسي امريكا را حفظ كند.» او در پايان با اشاره به تناقض دكتر آنتوني فائوچي و رسانه‌هاي جريان اصلي امريكايي كه در دوره او معرفي چين به عنوان عامل اصلي شيوع ويروس كرونا را «تئوري توطئه» مي‌خواندند و اكنون با اين ايده همسو شده‌اند، تاكيد كرد: «همه كشورهاي جهان بايد به چين صورت حسابي را براي دريافت ۱۰ تريليون دلار به عنوان غرامت براي خسارت‌هايي كه چيني‌ها باعث آن شدند، ارايه دهند و اين كمترين غرامتي است كه مي‌توان از چين به خاطر پاندمي كرونا درخواست كرد.»  رييس‌جمهور سابق امريكا همچنين دولت بايدن را مقصر بحران مرز جنوبي كشور دانست و گفت: دموكرات‌ها امريكا را به يك پناهگاه و مخفيگاه براي بيگانگان جنايتكار تبديل كرده‌اند. مساله اين مرز تازه آغاز فجايع دولت بايدن است. او افزود: «بايدن علنا توسط مذاكره‌كنندگان چيني و ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه به تمسخر گرفته مي‌شود. آنها به بايدن طعنه مي‌زنند و به او مي‌خندند و آنها كشورمان را تحقير مي‌كنند.» در ابتدا گمان مي‌رفت كه لارا ترامپ، عروس رييس‌جمهور پيشين امريكا قرار است از كاروليناي شمالي براي حضور در انتخابات سنا 2022 كانديد شود و تصور مي‌شد كه به همين دليل دونالد ترامپ اين ايالت را براي شروع دور تازه فعاليت‌هاي انتخاباتي برگزيده است اما هر چند كه لارا ترامپ اين احتمال را در سخنراني كوتاه خود رد نكرد، در واپسين ساعات روز شنبه مشخص شد او قصد ندارد وارد فضاي انتخابات شود. نيويورك‌تايمز گزارش داده است كه مارك ميدوز، رييس ستاد كاركنان كاخ سفيد در دوره رياست‌جمهوري ترامپ تصميم دارد براي دستيابي به كرسي سناي كاروليناي شمالي در انتخابات 2022 وارد رقابت شود. با اين حال او نيز راه راحتي براي پيروزي در انتخابات ندارد.
اولين چالش ميدوز
شبكه خبري سي‌ان‌ان روز يكشنبه گزارش داد كه ايميل‌هاي افشا شده از مارك ميدوز نشان مي‌دهد در هفته‌هاي پاياني رياست‌جمهوري ترامپ، ميدوز مرتبا وزارت دادگستري را تحت فشار مي‌گذاشت تا اين وزارتخانه راهي براي متوقف كردن روند انتقال قدرت و ابطال انتخابات رياست‌جمهوري 2020 پيدا كند. به نوشته سي‌ان‌ان، ميدوز از اواخر دسامبر سال گذشته تا اواسط ژانويه، 5 ايميل به وزارت دادگستري ارسال كرده كه طي آنها خواسته شده به تخلفات انتخاباتي در ايالت‌هاي جورجيا و نيومكزيكو رسيدگي شود و در آنها مدام بر تئوري‌هاي اثبات نشده‌اي نظير اينكه ترامپ برنده انتخابات است، تاكيد مي‌شد. اين ايميل‌ها در جريان تحقيقات كميته قضايي سنا پيرامون نقش وزارت دادگستري در تلاش‌ها براي بازگرداندن نتيجه انتخابات به نفع ترامپ افشا شده است. ديك دوربين، سناتور ارشد ايالات ايلينويز در اين باره مي‌گويد: «نتايج تحقيقات ثابت مي‌كند كه مقامات ارشد دولت ترامپ چگونه درصدد تحت فشار قرار دادن وزارت دادگستري بوده‌اند.» به گفته او، اين يك هشدار بسيار جدي براي دموكراسي امريكاست و ناديده گرفتن آن باعث مي‌شود تبعات زيادي دامن دموكراسي را بگيرد. سخنگوي مارك ميدوز تاكنون حاضر نشده پيرامون اين خبر اظهارنظر كند. 
ترامپ و تئوري استيضاح بايدن
خود ترامپ نيز برنامه‌هايي براي روزهاي پيش‌رو دارد. در ابتدا گمانه‌زني‌هايي مطرح بود كه دونالد ترامپ مي‌خواهد براي به دست آوردن يك كرسي در سنا اقدام كند اما به نظر مي‌رسد در حال حاضر او حتي به حضور در مجلس نمايندگان نيز رضايت دارد. دونالد ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌اي با يك مجري راديويي محافظه‌كار گفت كه ممكن است نامزدي براي رياست مجلس نمايندگان امريكا در سال ۲۰۲۲ را در نظر بگيرد و تاكيد كرد كه اين ايده «جالب» است. به گزارش بيزنس اينسايدر، استيو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ رييس‌جمهوري سابق امريكا نخستين‌بار در ماه فوريه ايده پيگيري رياست مجلس نمايندگان امريكا از سوي ترامپ را مطرح و وين آلين روت، مجري راديويي محافظه‌كار نيز در مصاحبه با او اين مساله را بازگو كرد. ترامپ در خصوص اين پيشنهاد گفت: اين بسيار جالب است بله شما مي‌دانيد اين بسيار جالب است. ترامپ از اين صحبت كرد كه برخي پيشنهاد نامزدي او براي مجلس سنا را داده‌اند. او در پاسخ به مجري گفت: اما شما مي‌دانيد چطور است، ايده شما ممكن است بهتر باشد و بسيار جالب است. دونالد ترامپ از زمان شكست خوردن به جو بايدن در انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۰ به طرح بيانيه‌هاي مبهمي در خصوص آينده سياسي خود پرداخته است. او چند بار نيز تلويحا به اين اشاره كرده كه ممكن است در انتخابات سال ۲۰۲۴ مجددا براي رياست‌جمهوري نامزد شود. اظهارنظر اخير او نيز بلافاصله بعد از آن مطرح شد كه فيس‌بوك ممنوعيت فعاليت ترامپ در اين شبكه اجتماعي را براي دست‌كم دو سال ديگر تمديد كرد. رييس‌جمهوري سابق امريكا در خصوص نامزدي براي رياست مجلس نمايندگان بايد به اين فكر كند كه از چه منطقه‌اي براي اين مجلس نماينده شود. او در صورت نامزدي براي رياست مجلس نمايندگان ممكن است با نانسي پلوسي دموكرات كه در ژانويه ۲۰۲۱ مجددا به اين سمت انتخاب شد، رقابت كند.