یک نظرسنجی نشان داد که تولیدات تولیدی بریتانیا و سفارش‌های جدید در ماه جولای با سریع‌ترین نرخ از ماه می ۲۰۲۰ کاهش یافت زیرا کارخانه‌ها در سراسر اروپا با افزایش هزینه‌ها و کاهش تقاضا مقابله می‌کنند.

شاخص‌های تولید و سفارش‌های جدید در این نظرسنجی به شدت کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از زمان شروع همه‌گیری کووید- ۱۹ رسید. شاخص مدیران خرید انگلیس در ماه گذشته از ۵۲.۸ در ژوئن به ۵۲.۱ کاهش یافت که اندکی نسبت به اعلام اولیه ۵۲.۲ در جولای کاهش یافت.

نظرسنجی بانک لویدز در بریتانیا از مشاغل که روز جمعه منتشر شد همچنین نشان داد تولیدکنندگان از افزایش تورم به شدت آسیب دیده‌اند.

اس‌اندپی گلوبال، گردآورنده نظرسنجی گفت: کاهش در کل سفارش‌های جدید با بحران هزینه زندگی، تقاضای داخلی ضعیف، عدم اطمینان مشتری و هوای گرم‌تر از حد معمول مرتبط بود. اس‌اندپی گلوبال گفت که سفارشات صادراتی نیز کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل مشکلات برگزیت است.

قیمت نهاده‌ها و تولیدات تولیدکنندگان با کمترین سرعت در بیش از یک سال گذشته افزایش یافت که می‌تواند به مقامات بانک مرکزی انگلیس در مورد میزان فشار تورمی در اقتصاد اطمینان دهد.

اقتصاددانان بر این باورند که بانک مرکزی انگلستان، نرخ بهره را در چهارم آگوست ۵۰ واحد به جای ۲۵ واحد افزایش خواهند داد زیرا به دنبال جلوگیری از افزایش تورم اخیر به ۹.۴ درصد است.

ایسنا