محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان در نشست خبری «سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» با بیان این مطلب گفت: ردیف اعتباری پروژه اجلاس در دو بخش تعریف شده بود که یکی از آن ردیف‌های اعتباری شهرداری مرکزی و بخش دیگر برعهده منطقه شش شهرداری اصفهان بود درحالی که قسمت اعظم بدهی‌ها به پیمانکاران باقی مانده بود.

نوسان نرخ ارز

با باعث اخلال شد

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نوسانات قیمت ارز و مشکلات درخصوص تأمین اجناس مورد نیاز مشکلاتی را در روند احداث پروژه اجلاس ایجاد کرده بود، گفت: توجه به اینکه هر یک روز معطلی در اجرای پروژه اجلاس مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد می‌کرد، شهردار اصفهان با رای زنی شورای شهر تصمیم گرفت که کل تأمین اعتبار پروژه را به منطقه شش انتقال دهد که در سال گذشته با این تصمیم مهم حدود ۳۵میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی و مطالبات پیمانکاران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری منطقه شش حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه به پروژه اجلاس اختصاص یافته است، تأکید کرد: درصد پیشرفت این پروژه هر دوهفته یکبار توسط شهردار اصفهان در جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر رصد می‌شود.

برکت با بیان اینکه در آخرین روزهای سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان مناقصه درخصوص پروژه سالن اجلاس برای پیمانکاران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مناقصه معاونت عمران شهرداری اصفهان در خصوص پیمانکاران پروژه اجلاس است. وی ادامه داد: پروژه اجلاس بخش‌هایی همچون هتل و مجموعه‌های تجاری نیز دارد که قرار بود توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شود از این رو بنا داریم سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب تا همزمان با پروژه سالن اجلاس، هتل و مجموعه‌های تجاری آن نیز ساخته شود.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه سالن اجلاس شامل محوطه سازی، سالن اصلی، سالن‌های جانبی، ویلاهای وی آی پی و دفاتر کار است و بنا بر صحبت شهردار اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اما در بدبینانه‌ترین حالت سه ماه نخست سال ۹۹ را برای افتتاح این پروژه اعلام می‌کنیم.

تحقق 137 درصد

از بودجه سال ۹۷

وی با اشاره به بودجه این منطقه در سال گذشته گفت: بودجه سال گذشته منطقه شش ۲۳۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال ۹۷ علی رغم رکود شدید حاکم برفضای اقتصادی شهر و کشور با حمایت شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر ۱۳۷ درصد بودجه محقق شد.

برکت ادامه داد: در سال ۹۸ بودجه منطقه شش شهرداری اصفهان با ۸۶درصد افزایش به رقم ۴۳۴ میلیارد تومان رسید که ۲۳درصد آن به صلاح دید شورا و شهرداری در سایر مناطق شهر هزینه خواهد شد. وی با بیان اینکه از بودجه سال جاری تنها هشت درصد به بخش جاری اختصاص یافته و مابقی آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد، گفت: با مدیریت درآمد در تدوین بودجه ۹۸، مدیریت هزینه را محقق کرده‌ایم.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به دلایل کاهش بودجه جاری در سال ۹۸ گفت: تعدیل ۳۲نفر از نیروهای این منطقه که ۲۰ نفر آن‌ها از نیروهای بازنشسته بودند در کاهش رقم بودجه جاری تأثیرگذار بوده است.

اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی

در دستورکار

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش میزان بودجه سرانه عمران هر شهروند منطقه شش افزایش پیدا کرد همچنین ۱۵۰ پروژه عمرانی برای سال جاری در سطح این منطقه طراحی شد؛ البته سعی داشتیم پروژه‌هایی تعریف شود که از عملیاتی شدن آن اطمینان داشته باشیم.

برکت با بیان اینکه در مصلی بزرگ اصفهان که هر هفته محل برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه است، نیروهای شهرداری اقدامات خدماتی را برای رفاه حال نمازگزاران انجام می دهند، افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی هرشب حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر از کارکنان خدماتی این منطقه پس از اتمام این مراسم معنوی اقدام به نظافت و جمع آوری پسماندها در گلستان شهدا می‌کنند.

وی ادامه داد: از بدو آغاز فعالیت در این منطقه سعی شد زیرساخت‌های فرایندی امور به گونه‌ای برنامه ریزی شود که اجرای پروژه‌ها با سرعت صورت گیرد و در عین حال شهروندان منطقه نیز امکان ارتباط با مدیر منطقه را به راحتی داشته باشند.

پردیس هنر

واگذار می‌شود

وی با اشاره به پروژه پردیس هنر گفت: تا اردیبهشت ماه سال آینده درصد پیشرفت این پروژه تنها ۲۳درصد بود، اما با حمایت شهرداری اصفهان ظرف ۱۰ ماه تکمیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان افزود: باید از این مجموعه به نحو احسن استفاده کرد از این رو قصد داریم این مجموعه را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا حفاظت از امکانات آن، نگهداری فضای سبز برعهده این بخش محول شود و بهره وری خوبی از آن صورت گیرد. وی با بیان اینکه سال آمفی تئاتر پروژه پردیس هنر به عنوان بزرگترین سالن آمفی تئاتر روباز ایران گنجایش سه هزار و ۲۰۰ نفر را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کمیته تصمیم گیری درباره این پروژه تشکیل شده تا به دستور شهردار اصفهان تصمیم راهبردی برای آن گرفته شود، البته تا سه ماه آینده تعیین تکلیف نهایی پروژه پردیس هنر انجام می شود. برکت گفت: هزینه احداث و تجهیز پروژه پردیس هنر ۳۰ میلیارد تومان بود که برای تکمیل آن یک و نیم میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 

اجرای رویدادهای فرهنگی

به صورت مشارکتی

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح منطقه شش، گفت: از خردادماه سال گذشته برنامه‌های فرهنگی منطقه هدف‌دار شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «لیزرشو» در مجاورت پل خواجو اشاره کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان ویژه برنامه‌های «رفیق شفیق»، «پاتوق مشاهیر»، «جشنواره تفریحی خانوادگی تابستانی» در محلات منطقه شش را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این منطقه عنوان کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های زیادی به مناسبت روز اهدای عضو، روزجهانی عکاس، روز عید غدیر و روز جهانی سالمندان برنامه ریزی شده است. وی با بیان اینکه در روز ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری برای نخستین بار جشن بزرگی در محدوده شهرک شهید کشوری برگزار خواهیم کرد؛ ادامه داد: در اجرای ۶۰درصد رویدادهای فرهنگی از مشارکت سایر بخش‌ها و نهادهای مردمی استفاده خواهیم کرد.

۳۵۰ میلیون تومان

برای ساماندهی تخت فولاد

برکت با بیان اینکه برای مجموعه فرهنگی تخت فولاد پروژه‌های خوبی در سال گذشته اجرا شد و در سال جاری نیز ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای چند پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد مجموعه‌ای بی نظیر در دنیا به شمار می رود که مفاخر و مشاهیر زیادی در آن آرامیده‌اند. وی تأکید کرد: امسال ساماندهی و تکمیل مجموعه فرهنگی تخت فولاد با ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار، ساماندهی تکیه آب انبار کازرونی با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، ساماندهی تکیه خاتون آبادی، بازسازی ورودی های تخت فولاد با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارو تکمیل و ساماندهی گذر گردشگری بابا رکن الدین انجام خواهد شد.