روحانی یکی از نگرانی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را موضوع جهش‌های ویروس کرونا دانست و گفت: امروز واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است. واکسن می‌تواند شرایط را مقداری بهتر کند و در حفظ جان مردم و قطع زنجیره بیماری مؤثر باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه دولت با وجود همه مشکلات موجود از لحاظ تأمین و نقل و انتقال ارز، مصمم به خرید واکسن مورد نیاز کشور است، اظهار داشت: درست است که در وین مذاکرات پیشرفت‌های خوبی به همراه داشته ولی هنوز در تحریم هستیم و موانع گذشته همچنان پیش روی ما قرار دارد. اما به رغم همه این مشکلات، دولت ارز مورد نیاز را تأمین کرده و جابه‌جایی و نقل انتقال آن انجام می‌شود و امروز شاهد ورود محموله‌های واکسن به کشور هستیم.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اتمام واکسیناسیون کادر درمان و مدافعان سلامت به‌عنوان گروه اول دریافت‌کنندگان واکسن، اظهار داشت: واکسیناسیون گروه دوم (سالمندان و بیماران زمینه‌ای)، هم آغاز شده و امیدواریم تا اواخر خرداد واکسیناسیون این گروه نیز به اتمام برسد. بی‌تردید صاحبان مشاغلی هم که با مردم زیاد سر و کار دارند، نسبت به دیگران در دریافت واکسن تقدم خواهند داشت.
وی افزود: یک گروه، رانندگان تاکسی و اتوبوس هستند که ترددهای زیادی دارند. گروه‌هایی هم هستند که مرتباً با مردم در ارتباط هستند مانند نیروهای مرزبانی و پلیس، می‌شود این گروه‌ها را تقدم داد. روحانی همچنین تصریح کرد: مردم مطمئن باشند نسبت به واردات واکسن خارجی و حمایت از تولید واکسن داخلی با همه قدرت و توان تلاش خواهیم کرد و هدف ما این است که مردم زودتر از واکسن بهره‌مند شوند.رئیس‌جمهوری گفت: امیدواریم درصورت تأمین واکسن‌های داخلی در زمان اعلام شده، بتوانیم در کسب و کار و مسائل آموزشی، شاهد شرایط بهتری در نیمه دوم سال‌جاری باشیم. جان مردم در سلامت باشد زنجیره‌ها را قطع کنیم و شرایط را برای زندگی و کسب و کار مردم و تحصیل بچه‌ها، دبستان، دبیرستان، دانشگاه، ان‌شاء‌الله اگر یک خرده کار کنیم ممکن است در اوایل سال تحصیلی شرایط برای مدارس ما هم به صورتی آماده شود.
روحانی همچنین عصر دیروز در دیدار جمعی از معلمان با اشاره به اینکه دولت ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید واکسن و نهاده‌های تولید واکسن در داخل در نظر گرفته است، اظهار داشت: بسیار امیدوار هستیم به اینکه از مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، در شرایطی باشیم که حداقل بخشی از آموزش به صورت حضوری انجام شود.


اعلام زمان تقریبی واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا
دیروز همچنین زمان تقریبی واکسیناسیون همگانی فاز دوم برای سالمندان 75 تا 80 سال اعلام شد. هم اینک فاز اول واکسیناسیون کرونا در ایران تمام شده و از سه‌شنبه هفته گذشته فاز دوم همگانی برای افراد بالای 80 سال در کشور کلید خورده است. مطابق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان این هفته این افراد واکسینه می‌شوند و از هفته آینده 75 تا 80 ساله‌ها واکسینه خواهند شد و سپس نوبت 65 تا 70 ساله‌ها خواهد رسید. (لازم به توضیح،  بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور افراد بین 70 تا 75 سال نیز پس از اعلام وزارت بهداشت تزریق واکسن آنان انجام خواهد شد)
همچنین دیروز رئیس سازمان غذا و دارو روز گذشته از صدور معرفی نامه واردات واکسن کرونا به 35 شرکت خصوصی خبر داد.
با وجود این محمدرضا شانه‌ساز می‌گوید؛ گرچه بخش خصوصی هنوز فعالیت جدی برای واردات واکسن نداشته و تا امروز هنوز هیچ یک از این شرکت‌ها نتوانسته‌اند مدارک و مستندات حداقلی را که بیانگر واردات از منابع رسمی و اصلی باشد، ارائه دهند.