اقتصاد بازار: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیدار با گروهی از تولیدکنندگان برجسته آمریکایی در کاخ سفید وعده داد تعرفه ها را پایین آورد و مالیات ها را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از رویترز از واشنگتن،‌ وی در عین حال هشدار داد چنانچه شرکت های تولیدکننده، کارخانه های خود را به خارج از خاک آمریکا منتقل کنند، مجازات می شوند.
ترامپ که روز جمعه قدرت را در اختیار گرفت، در جریان کارزار انتخاباتی اش وعده داد فعالیت کارخانه های تولیدکننده را در خاک آمریکا رونق بخشد.
وی همچنین به مدیران شرکت های فورد، داو کمیکال، تلسا و غیره قول داد مالیات ها را کاهش دهد، امری که برای اجرایی شدن به همکاری کنگره آمریکا نیاز دارد.
رئیس جمهوری آمریکا در عین حال امروز (دوشنبه) در جمع مدیران شرکت های تجاری گفت: به نظر من، می توانیم تعرفه ها را به میزان 75 درصد و شاید بیشتر کاهش دهیم.
وی در عین حال هشدار داد که آمریکا مالیات مرزی بالایی را بر محصولاتی که خارج از این کشور تولید شود، وضع می کند.
ترامپ اخراج کارگران شرکت هایی در خاک آمریکا و احداث کارخانه هایی در خارج از آمریکا و واردات محصولات آن به داخل این کشور را امری غیرممکن خواند.
در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ قرار است امشب با رهبران اتحادیه کارگری و کارگران آمریکایی دیدار و گفت و گو کند.
همچنین انتظار می رود که ترامپ فرمان های اجرایی برای از سرگیری مذاکرات در مورد توافق تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک را امضا و کشورش را رسما از توافق تجاری ترانس پاسیفیک خارج کند.
وی از زمان پیروزی در انتخابات تا در اختیار گرفتن قدرت،‌ در نیویورک میزبان شماری از مدیران شرکت های آمریکایی از جمله مقام های تجاری از بخش های دفاعی، فناوری و غیره بوده است. وی همچنین با روسای چند اتحادیه کارگری آمریکا دیدار کرده است.
ترامپ همواره توجه خاصی بر مساله تولید داشته و درخصوص رونق صنایع آمریکایی و پیشی گرفتن این صنایع از رقبای خارجی شان وعده داده است.