مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سریع در روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را جزو اولویت ها دانست و گفت: باید با بالابردن ظرفیت قطارهای گردشگری، افزایش کیفیت و استفاده از ظرفیت های استان ها، سعی شود تا رفا حال همکاران و خانواده آنها فراهم شود.
به گزارش اقتصادبازار، سعید محمدزاده تسریع در روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را جزو اولویت ها دانست و اظهار داشت: علاوه براین پروژه در خصوص پروژه مشهد – تهران ادارات کل تهران و شمال شرق کشور و همچنین قطارهای حومهای باید با همکاری ها و تلاش های شبانه روزی همکاران در صدد پیشرفت و توسعه آنها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مسئله ایمنی را نباید فقط محدود به جلسات ستاد ارتقاء کنیم بلکه باید به آن فراتر از این جلسه ها توجه جدی شود و باید با دقت و تدبیر در جهت رفع آن ها حرکت کنیم.

مدیر عامل راه‌آهن به اولویت بندی در زمان، اهمیت مدیریت و تدبیر در کارها تأکید کرد و افزود: همه ما در ۲۴ ساعت شبانه روز، بخشی از وقتمان را به امورات روزمره اختصاص می دهیم و باید سعی کنیم با برنامه ریزی درست برای باقیمانده آن که در سازمان سپری می شود گام بر داریم.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: در طرح تحولی که در راه آهن در دست اجراست، باید با شناسایی مشکل ها، در زمینه رفع آن و بهبود شرایط حرکت کنیم و سعی کنیم تا این سازمان با قدمت طولانی را به نحو احسن مدیریت کنیم.

محمدزاده حجم بار حمل شده از سال ۸۵ تا ۹۲ را معادل ۳۳ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ با تدبیری که توسط هیأت مدیره انجام شد سیر سعودی داشتیم و از ۳۳ میلیون حجم بار به رقمی در حدود۴۰ میلیون تن در سال ۹۵ رسیدیم.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری مدیران زحمتکش راه آهن، این رقم در پایان امسال به حدود ۶۰ میلیون تن در سال برسد.

رئیس هیأت مدیره راه آهن با بیان اینکه سطح در آمد راه آهن متناسب با هزینۀ چند سال اخیر، رشد چندانی نداشته است، اظهار داشت: با وجود اینکه سیستم حمل و نقل ریلی در مقایسه با سیستم های حمل و نقل دیگر بسیار امن محسوب می شود ولی باید این موضوع بررسی شود که چرا که از نظر در آمدی خیلی رشد نکردیم. همچنین باید سعی شود تا هزینه ها را کاهش دهیم.

وی به سخن معاون اول رئیس جمهور در جلسه اخیر هیأت دولت پیرامون سوانح و تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع وظیفه ما در راه آهن به مراتب دشوارتر است چون حمل نقل ریلی یکی از امن ترین سیستم های حمل نقل است و باید سعی کنیم تا در جهت رفاه حال مردم و ایمنی هر چه بهتر آن ها کار کنیم.

محمدزاده یکی دیگر از مسائلی که در طرح تحول راه آهن دنبال می شود را تصمیم گیری، بنگاه داری و اقدام و عمل عنوان کرد و بیان داشت: مدیران راه آهن باید سعی کنند تا حتماً در انجام کارها نمونه های مشابه موفقی که در جهان فعالیت می کنند را رصد کنند و با الگو گرفتن از آن ها حرکت کنند. البته در دورۀ مدیریت قبلی راه آهن این اتفاق افتاد و سعی شد تا با مطالعه راه آهن آلمان، استراتژی ها، روش های مدیریتی و فرایندها در نظر گرفته شود و در جهت اصلاح آن ها حرکت کنیم.

وی حجم بار بارنامه ای شده در سال گذشته کشور را چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تن بار عنوان کرد و گفت: از این رقم سهم سازمان ما ۴۰ میلیون تن بود که باید به جای این رقم چیزی حدود ۸۰ میلیون تن باشد و امیدواریم با اندیشه و تدبیر، این موارد اصلاح شوند.

مدیرعامل راه آهن به سرمایه های عظیمی چون نیروی انسانی در سازمان اشاره کرد و افزود: در نظر داریم تا طی دوره ای آموزشی در کشور و با همکاری دانشگاه علم و صنعت دوره هایی را در زمینه مفاهیم اقتصاد، مدیریت، تجارت الکترونیک و... برای مدیران برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با بالابردن ظرفیت قطارهای گردشگری، افزایش کیفیت و استفاده از ظرفیت های استان ها، سعی شود تا رفا حال همکاران و خانواده آن ها فراهم شود.