پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403, 9 شوال 1445, Thursday 18 April 2024
کد خبر: 16170
منتشر شده در دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 09:06
تعداد دیدگاه: 0
بدترین‌های سال هالیوود معرفی شدند

برگزارکنندگان جشنواره تمشک طلایی برعکس دیگر جشنواره‌ها، جایزه‌های هر بخش را برای بدترین‌های سال سینمای هالیوود به در خانه‌ برندگانشان می‌‍‌‌فرستند. مراسم سالانه جوایز تمشک طلایی یک روز پیش از مراسم متناظرش، اسکار برگزار می‌شود. حالا که شما این مطلب را می‌خوانید، ساعاتی از اعلام برندگان اسکار و اهدای جوایز گذشته است. اهدای تقریبا همزمان این دو جایزه معمولا تنش‌های زیادی را ایجاد می‌کند با وجود این در چند سال گذشته و از زمان برگزاری جوایز تمشک طلایی، چنین رویه‌ای معمول شده و عمدتا نیز رگه‌های سیاسی به خودش گرفته است. به این مناسبت در بسیاری از دوره‌ها حضور سیاستمداران در قاب سینما معمولا با اهدای جوایز تمشک طلایی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. از نکات جالب جوایز امسال نیز، حضور رودی جولیانی وکیل ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در میان برندگان بود.  

 
اهدای تمشک‌های طلایی پیش از اسکار 2021

Untitled-2

تمشک‌های 2021

بامداد یکشنبه ۱۰۹۷ عضو انجمن تمشک طلایی آرای نهایی خود را از میان نامزد‌های جوایز امسال منتشر کردند که در میان آنها فیلم‌های پرسروصدا و بعضا ناامیدکننده‌ای مانند «بورات 2» یا «دولیتل» و «مدرک قطعی» به چشم می‌خورند.

البته قسمت دوم فیلم کمدی بورات اتفاقا مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، اما اهدای جایزه تمشک طلایی بیشتر به‌دلیل نقش رودی جولیانی سیاستمدار و شهردار سابق نیویورک در این فیلم بوده که از زمان پخش این فیلم بسیار بدنام شده است. فیلم تخیلی دولیتل نیز به‌عنوان بدترین بازسازی، کپی‌کاری یا دنباله سال انتخاب شده و البته آنقدر بد نبوده که جایگاه اصلی بدترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد. درواقع این جایزه به «مدرک قطعی» رسیده و این درحالی است که این فیلم بیشترین تمشک طلایی را در جوایز امسال دریافت نکرده است.

  رکورد 2021

بیشترین جایزه تمشک طلایی سال به فیلم موسیقی ساخته «سیا» خواننده و آهنگ‌ساز استرالیایی تعلق گرفته که نه‌تنها جایزه بدترین کارگردانی سال، بلکه با اقتدار جوایز بدترین بازیگر زن برای کیت هادسون (Kate Hudson) و بدترین بازیگر نقش مکمل زن برای مدی زیگلر (Maddie Ziegler) را نیز از آن خود کرده است. هردو فیلم پرونده قطعی و بورات 2 نیز دو جایزه تمشک طلایی را دریافت کردند که از این میان، جوایز بدترین فیلم و بدترین بازیگر مرد برای نقش مایک لیندل (که نقش خودش را در این فیلم بازی می‌کرد) به پرونده قطعی و جوایز بدترین بازیگر نقش مکمل برای بازی جولیانی و بدترین زوج در یک صحنه هم به بورات 2 رسیده است.

  نامزدهای بخش‌های مختلف

اما در میان نامزدهای اصلی بخش‌های مختلف این جایزه نام‌ فیلم‌های بیشتری به چشم می‌آید که البته اگرچه بخت یارشان بوده و تمشک طلایی را نگرفته‌اند اما همچنان در گروه فیلم‌های بد سال 2021 معرفی می‌شوند. بدترین بازیگری مرد: در این بخش رابرت داونی جونیور برای «دولیتل»، میشل مورون برای «۳۶۵ روز»، آدام سندلر برای «هالووین هیوبی» و دیوید اسپید برای «میسی عوضی» نیز نامزد بودند.

بدترین بازیگر زن: آن هاتاوی برای «آخرین چیزی که او می‌خواست» و «ساحره ها»، کتی هولمز برای «پسر ۲» و «راز: جرات رویا دیدن»، لورن لاپکوس برای «میسی عوضی» و آنا ماریا سیکلوکا برای «۳۶۵ روز» نامزدهای دریافت تمشک بودند که البته رقابت را از کیت هادسن بردند.

بدترین بازیگر مکمل زن: در این بخش نیز شانس یار گلن کلوز برای «مرثیه هیل‌بیلی»، لوسی هال برای «جزیره فانتزی»، مگی کیو برای «جزیره فانتزی» و کریستین ویگ برای «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» بود.

بدترین بازیگر مکمل مرد: چِوی چیس برای «آقای داندی خیلی عالی»، شیا لبوف برای «مامور مالیات»، آرنولد شوارتزنگر برای «ماسک آهنی»، بروس ویلیس برای «ساحل»، «کشتار سهمگین» و «نجات‌یافته شب» دیگر نامزدهای بدترین بازیگری مکمل بودند که البته خطر از بغل گوش‌شان گذشت.

بدترین زوج بازیگری: رابرت داونی جونیور و لهجه ولزی غیرقابل باورش در «دولیتل»، هریسون فورد و سگ غیرقابل باورش در «آوای وحش»، لورن لاپکوس و دیوید اسپید در «میسی عوضی» و آدام سندلر و صدای ابلهانه‌اش در «هالووین هیوبی» دیگر نامزدها بودند که البته همه اینها در مقابل برنده این بخش یعنی باکالووا و جولیانی سپر انداختند.

بدترین کارگردان: چارلز بند برای هر سه قسمت «باربی و کندرا»، باربارا بیالوواس و توماژ ماندس برای «۳۶۵ روز»، استیون گیگان برای «دولیتل» و رون هاوارد برای «مرثیه هیل‌بیلی» هم در ردیف نامزدهای بدترین کارگردانی سال بودند اما رقابت برای نگرفتن این جایزه چندان دشوار نبود چون برنده تمشک این بخش با اختلاف از دیگران بدتر بود.

 بدترین فیلم‌نامه: هر سه قسمت «باربی و کندرا»، «دولیتل»، «جزیره فانتزی» و «مرثیه هیل‌بیلی» هم شانه به شانه فیلم 365 روز رقابت کردند و سرانجام قرعه به نام 365 روز افتاد.

بدترین بازسازی یا دنباله: «۳۶۵ روز» (بازسازی لهستانی فیلم «پنجاه طیف خاکستری»)، «جزیره فانتزی»، «هالووین هیوبی» و «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» نتوانستند مانع کسب جایزه دولیتل شوند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار