برای برندهای سراسر دنیا، امروز جمعیت ۱.۸ میلیاردی مسلمانان جوان‌ترین گروه مصرف کننده است. این گروه به سرعت در حال رشد است. گفته می‌شود مسلمانان جهان در سال ۲۰۱۷، ۲۷۰ میلیارد دلار لباس خریده‌اند.

برندهای پوشاک و لوازم آرایش در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این گروه کرده‌اند. سال گذشته برند عطر و لوازم آرایش فرانسوی لانکوم، یک بازیگر معروف مالزیایی را به عنوان اولین نماینده محجبه خودش معرفی کرد. نایک در سال ۲۰۱۷ لباس‌های ورزشی حجاب را وارد بازار کرد. دولچه گابانا و H&M هم از راه‌اندازی خط تولید لباس‌هایی مخصوص زنان مسلمان خبر داده‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از رونق بانکداری اسلامی در انگلستان منتشر شده بود. هرچند بسیاری از مسلمانان مهاجر و پناهجو در کشورهای اروپایی و آمریکا وضعیت خوبی ندارند، اما به نظر می‌رسد بازارِ مسلمین برای غربی‌ها جذاب است.

منبع: ٔدنیای اقتصاد