به گزارش ایسنا، جانات بیشن اوف در نشست خبری امضای سند کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قرقیزستان گفت: برای ما گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف تجاری، کشاورزی، گردشگری، مالی و بانکی، نفت، گاز و پتروشیمی و غیره اهمیت بسیار بالایی دارند و علاقه‌مندیم تا در این حوزه‌ها روابط‌مان را با ایران گسترش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در حوزه همکاری‌ها و تبادلات بانکی و مالی با ایران چه سازوکاری اندیشیده‌اید و آیا کانال مالی مشخصی برای آن تعریف کرده‌اید؟ اظهار کرد: تبادلات مالی و بانکی بین دو کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنان برای اندیشیدن سازوکارهای آن در مذاکره دوجانبه هستیم چرا که دو طرف باید آن را به صورت دقیق بررسی و مطالعه کنند و تدابیری برای آن بیندیشند.

وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که آیا در جریان این مذاکرات درباره آزادشدن راننده‌های ایرانی زندانی در آسیای میانه صحبت کرده‌اید؟ گفت: در این زمینه هیچ مساله‌ای مطرح نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهمی که ما آن را درخواست کرده‌ایم گسترش تعاملات تجاری بین دو کشور و استفاده از وضعیت‌های بندری ایران در راستای توسعه ترانزیت است که در این باره به صورت مجزا با وزیر راه و شهرسازی ایران بحث و بررسی‌های بسیاری انجام شده است و این مساله برای ما اهمیت زیادی دارد.