پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 10 فروردین 1403, 19 رمضان 1445, Friday 29 March 2024
کد خبر: 17838
منتشر شده در چهارشنبه, 19 آبان 1400 08:43
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر ایران در نیجریه گفت: صادرات ایران به این کشور در ۶ ماهه نخست امسال، نزدیک به ۴۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده رشد هشت‌درصدی است.  

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن افزود: «اوره» مهم‌ترین محصول صادراتی ایران به نیجریه بوده و پس از آن نیز تایر و خمیرهای غذایی، بیسکوئیت و سرنگ‌‌‌‌‌های تزریق انسانی از کالاهای مهم صادراتی ایران به نیجریه به‌شمار می‌‌‌‌‌روند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌‌‌‌‌ها و برنامه‌‌‌‌‌ریزی برای توسعه صادرات به نیجریه در شرایط جدید بین‌‌‌‌‌المللی پساکرونا، ادامه داد: ایران در زمینه تبادل هیات‌‌‌‌‌های تجاری، همکاری‌‌‌‌‌های نمایشگاهی و بر‌گزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و برقراری ارتباط بخش‌خصوصی با سفارت ایران در نیجریه آمادگی دارد.

 

در این جلسه، محمد علی‌‌‌‌‌بک سفیر ایران در نیجریه نیز با ابراز خرسندی از روند رو به رشد صادرات از ایران به نیجریه، خواستار همکاری بیشتر سازمان توسعه تجارت ایران برای هدایت و تشویق بخش‌خصوصی به استفاده از ظرفیت‌‌‌‌‌های بازار بزرگ با جمعیت ۲۲۰‌میلیون نفری و با اکثریت مسلمان نیجریه در غرب آفریقا شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید