به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته پیگیری‌ها برای آماده سازی مناطق آزاد نزدیک به کشور قطر را آغاز کردیم و اخیرا هیات قطری در سفر به کیش از زیرساخت‌ها و امکانات این منطقه بسیار راضی بودند و می‌گفتند کیش شبیه به قطر است و به توافقات خوبی با مقامات قطری برای پشتیبان گردشگران و تماشاگران جام جهانی رسیدیم. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه آزاد کیش گفت: در این مدت سریعا زیرساخت‌های مورد نیاز را تکمیل کردیم که کار ساده‌ای هم نبود برای مثال در کیش تعداد هتل‌های ۵ ستاره افزایش پیدا کردند به طوریکه در ۶ ماه اول امسال، ۵ هتل ۵ ستاره به تعدادهای کیش اضافه می‌شود و ١٠ هزار تخت از هتل‌های ۵ ستاره در اختیار مسافران قرار می‌دهیم.

 

محمد افزود: ۵ زمین فوتبال تا ٣ ماه آینده تکمیل می‌شود و سالن‌های بدن سازی تکمیل و تجهیز می‌شوند.

مشاوره رییس جمهوری با اشاره به آماده سازی امکانات برای نقل و انتقال گردشگران بین ایران و قطر اظهار داشت: ترمینال بندر کیش را آماده جابه‌جایی مسافران کرده‌ایم و کیفیت امکانات و زیرساخت‌ها در این ترمینال را افزایش داده‌ایم‌‌. همچنین علاوه بر ترمینال موجود فرودگاه این منطقه که ظرفیت جابه‌جایی ١.۵ میلیون مسافر را دارد، ترمینال جدید با ظرفیت ۶ میلیون مسافر ساخته شده است البته ساخت این ترمینال از سال‌های گذشته آغاز شده بود اما در بازه زمانی متوقف شد که سریعا ساخت این ترمینال را دنبال کردیم و تا ۶ ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

محمد از توافق با قطری‌ها برای افزایش پروازها بین دو کشور تا ۴٠٠ پرواز در هفته خبر داد و گفت: با قطری‌ها برای افزایش برقراری پروازها بین ایران و قطر تا ۴٠٠ پرواز در هفته به توافق رسیدیم که ایرلاین قطری و کیش ایر نهایت همکاری را خواهند داشت. 

وی افزود: همچنین دو فروند کروز برای جابجایی مسافران بین کیش و قطر فراهم شده است که در بازه زمانی جام جهانی ٣ فروند دیگر هم تامین خواهد شد و پیش از برقراری جام جهانی خط کشتیرانی مسافری کیش-قطر راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: تمام آژانس‌های مسافرتی که امکان ارایه پکیج تور جام جهانی از جمله نقل و انتقالات مسافران در این بازه و خرید بلیت بازی‌ها، پوشش بیمه‌ای و ... را دارند، اعلام آمادگی کنند و طرف قطری اعلام کرده که تنها آژانس‌هایی که توان ارایه این خدمات صفر تا صد را دارند را پذیرش و مشارکت می‌دهد و هایا کارت قطر به مسافران این آژانس‌های مورد تایید ارایه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه به دنبال جذب گردشگران و تماشاگران خارجی جام جهانی به کیش هستیم تا درآمد دلاری در این منطقه ایجاد شود، گفت: در بازه جام جهانی ١.۵ میلیون مسافر در سه موج وارد قطر می‌شوند که قطر ظرفیت پذیرش ۵٠٠ هزار مسافر در در هر موج را دارد و سرریز آن وارد کشورهای همسایه خواهند شد و علاوه بر زیرساخت‌های تامین شده در کیش یکی از عوامل جذب گردشگران خارجی در کیش، مزیت پایین بودن قیمت‌ها نسبت به سایر کشورهای همجوار است.