علیرضا شه پرست، مدیرکل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی برای واردات روغن خام و دانه روغنی و نیز معافیت از محدودیت سقف و سابقه در واردات روغن خام و کاهش قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور ابلاغ شد.

او با بیان اینکه عزم جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته است، گفت: در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان و حقوق مصرف‌کنندگان به طور متوازن در دستورکار وزارت قرار دارد.

به گفته مدیرکل صنایع غذا و داروی وزارت صمت، ابلاغ مصوبه تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی روغن و دانه‌های روغنی اقدامی مؤثر در رفع مشکلات واحدهای تولیدی روغن خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولیدکنندگان این حوزه انجام شده است.

شه پرست با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، گفت: با هر واحدی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده و از دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی پیروی نکند، برخورد خواهد شد.