در اولین روز از دومین هفته آذرماه، قیمت دلار یک کاهش دیگر را تجربه کرد و به ابتدای کانال ۱۱ هزار تومانی نزدیک‌تر شد. روز شنبه، شاخص ارزی ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. افت قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که این ارز روز پنج‌شنبه پس از ۶ کاهش متوالی تغییر مسیر داده و از ابتدای کانال ۱۱ هزار تومانی فاصله گرفته بود. با این حال، روز شنبه، بازار به افزایش انتهای هفته گذشته بی‌محلی کرد و معاملات خود را در نزدیکی محدوده ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد.
براساس گفته‌های فعالان، در ساعات اولیه روز، حتی برخی از صرافی‌ها و دلالان قیمت فروش خود را به زیر کانال ۱۱ هزار تومانی بردند؛ به‌طوری‌که برخی صرافی‌ها با قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان اقدام به عرضه کردند و شماری از دلالان فروش خود را در عدد ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان صورت دادند. با این حال، دلار فروشی توسط این دو دسته از صرافی‌ها مشتری خاصی پیدا نکرد؛ حال آنکه در کف بازار، معامله‌گران سعی کردند با خریدهای خود کمی قیمت را بالا بیاورند. البته تلاش‌های این دسته از معامله‌گران نیز چندان به جایی نرسید و در نهایت دلار نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه فاصله‌ای نزدیک به ۴۰۰ تومان داشت. به گفته برخی فعالان ارزی، حتی زمانی که قیمت در کف بازار حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افراد عادی در صورت جست‌وجو می‌توانستند صرافی یا دلالی را پیدا کنند که با قیمتی در کانال پایین‌تر به آنها ارز در حجم خرد را عرضه کند. با این حال، چنان که اشاره شد افراد عادی در اولین روز هفته در بازار حضور چندانی نداشتند و همین عامل موجب می‌شد که دلار کانال پایین‌تر مشتری زیادی نیز نداشته باشد. این در حالی بود که در کف بازار، برخی معامله‌گران حاضر بودند کمی با قیمت بالاتری اقدام به خرید کنند. این دسته تصور می‌کنند در صورت شکست مرز ۱۱ هزار تومانی، قیمت‌ها با شدت بسیار بیشتری افت می‌کنند، بنابراین سعی می‌کنند در این مرز مقاومت بیشتری را از خود بروز دهند. با این حال نبود تقاضای بیرونی کار آن‌ها برای بالا آوردن قیمت‌ها سخت کرده است.

روز گذشته در بازار ارز خرید و فروش به روال سابق وجود داشت. این در حالی است که برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی عنوان می‌کردند قیمت‌هایی که بر تابلوی صرافی‌ها درج می‌شود دستوری است و خرید و فروشی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. با این حال، بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد که چندین صرافی در راستای خیابان فردوسی حاضر بودند با قیمت‌های ثبت شده بر تابلوی خود اقدام به فروش دلار کنند. شرایط فروش این صرافی‌ها به این گونه است که از مشتری خود کارت ملی و کارت بانکی که به نام اوست دریافت می‌کنند. در کنار این فرد باید شماره تلفنی را به صرافی اعلام کند که به نام خود او باشد. معمولا این صرافی‌ها در ازای دریافت این مدارک به هر فرد بین هزار تا دو هزار دلار عرضه می‌کردند. آنها می‌گویند براساس قوانین جدید ارزی، به هر فرد نمی‌شود بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار فروخت.

در این میان، برخی از صرافی‌ها هم عنوان می‌کردند مدت‌هاست خرید و فروش ارز صورت نمی‌دهند و معاملات خود را به بازار سکه محدود کرده‌اند. همچنین یکی دیگر از نکات جالب بازار روز گذشته آن بود که بخشی از صرافی‌ها در حالی که فروشنده ارز بودند، تمایلی به خرید نداشتند. تنها یک صرافی در خیابان فردوسی تمایل بالایی به خرید داشت و حتی قیمت خرید خود را نزدیک به نرخ فروش سایر صرافی‌ها تنظیم کرده بود. به‌نظر می‌رسد این صرافی برخلاف سایر صرافی‌ها انتظار دارد که در ادامه هفته قیمت دلار رشد کند. البته عده‌ای از کارشناسان باور داشتند که ممکن است این صرافی تنها نیاز به موجودی دلار داشته باشد و به همین دلیل قیمت خود را برای بالا رفتن انگیزه فروشنده بالا برده بود.

در روزی که قیمت دلار سیر نزولی داشت، سکه تمام بهار آزادی نیز ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳ میلیون و ۷۰۰ تومان رسید. به گفته برخی فعالان، سکه در ساعات ابتدایی روز حتی تا مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پایین رفته بود. به باور شماری از تحلیلگران فنی، سکه برای اینکه به سوی کانال ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی حرکت کند، نیاز دارد که در ابتدا مرز حمایتی محکم این روزها یعنی رقم ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را پشت‌سر بگذارد. سکه از انتهای تابستان نتوانسته است به قیمت‌های پایین‌تری از مرز یاد شده برسد. با این حال برخی فعالان بازار انتظار دارند در صورت ادامه افت دلار، سکه نیز مقدار بیشتری از ارزش خود را از دست بدهد.