در اولین روز هفته، بازار دلار و سکه نتوانستند از مرزهای روانی عبور کنند. در بازار ارز، معامله‌گران تلاش کردند دلار را به بالای مرز ۱۱هزار و ۵۰۰ تومانی ببرند؛ ولی عرضه صرافی‌های منتخب و نبود تقاضای احتیاطی، قیمت را یک سطح پایین‌تر برد. به گفته فعالان، نبرد دلالان و بازارساز به احتمال زیاد تا اواسط دی‌‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد. در بازار موازی ارز، سکه نتوانست به بالای مرز ۴ میلیونی برود و با عقبگرد سریع در انتهای کانال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.


در اولین روز هفته، معامله‌گران افزایشی سعی کردند دلار را به سوی بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی ببرند؛ در مقابل عرضه بازارساز در برابر تحرکات آنها قرار داشت. در نهایت نیز برنده گروه دوم بود، چرا که حدود ساعت ۴ بعدازظهر افراد عادی می‌توانستند از برخی صرافی‌ها، دلار را با قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان تهیه کنند. قیمتی که ۵۰ تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود. دلار در آخرین روز هفته گذشته ۱۶۰ تومان رشد کرده بود و برخی معامله‌گران تصور می‌کردند این روند افزایشی به روز ابتدایی هفته جاری نیز سرایت کند. روز شنبه نیز دلار معاملات خود را افزایشی آغاز کرد، ولی در ادامه روز به گفته فعالان، با عرضه صرافی‌های منتخب و نبود تقاضای زیاد رو به سوی قیمت‌های پایین‌تر نهاد. به گفته فعالان، تا اواسط دی ماه به احتمال زیاد نبرد نیروهای افزایشی و کاهشی ادامه خواهد یافت ولی پس از آن اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، می‌توان انتظار کاهش قدرت سمت تقاضا را داشت، چرا که بازار هم از تقاضای ژانویه عبور کرده است و هم تقاضا برای ثبت سفارش نیز کم کم کاهش بیشتری پیدا می‌کند. به گفته فعالان، در آن مقطع زمانی قیمت نفت نیز برای بازار اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر قیمت نفت رو به سوی قیمت‌های بالاتر بردارد، به‌طور قطع انتظارات افزایشی معامله‌گران نیز کمرنگ‌تر خواهد شد؛ در صورت پایین‌تر رفتن قیمت طلای سیاه، افزایشی‌های بازار همچنان ممکن است در موقعیت خرید باقی بمانند. با این حال، نکته‌ای که در بازار هم اکنون مشاهده می‌شود این است که تا زمانی که تقاضای افراد عادی وارد بازار نشود، دلار توان ثبت نوسانات زیاد را ندارد.

در روزی که دلار توان زیادی برای صعود به سوی قیمت‌های بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را از خود نشان نداد، سکه تمام بهار آزادی در مقطعی توانست خود را به نزدیکی مرز ۴ میلیونی برساند. سکه در ابتدای روز به کانال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی رفت و حدود ساعت ۲ بعدازظهر روی عدد ۳میلیون و ۹۸۰ هزار تومان قرار گرفت. با این حال، سکه نتوانست از مرز ۴ میلیونی عبور کند و حتی با افزایش فروش‌ها به انتهای کانال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگشت. ساعت ۴ بعدازظهر هر سکه در بازار به قیمت ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله می‌شد. رقمی که هر چند از روز پنج‌شنبه بیشتر بود ولی به دلیل مقاومت سنگین در مرز ۴ میلیونی، برخی از معامله‌گران از رسیدن این فلز گرانبها به سقف سخن گفتند؛ از نظر آنها، سکه برای اینکه به روزهای نوسانی بازگردد، در درجه اول باید قدرت عبور از مرز ۴ میلیونی را داشته باشد. افت شدید قیمت سکه از سقف روزانه و نزول به زیر کانال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، امید افزایشی‌های بازار سکه را تا حدی کمرنگ کرد. برخی فعالان عنوان کردند که سکه پس از ساعت ۴ بعدازظهر حتی تا محدوده ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان نیز عقب‌نشینی کرد. با وجود افت قیمت سکه، شماری از معامله‌گران این بازار همچنان انتظار دارند، قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آتی در مسیر افزایشی قرار بگیرد. از نظر آنها، معامله‌گران بزرگ به دلیل شرایط امنیتی‌تر بازار ارز ممکن است طی روزهای آتی به بازار سکه رهسپار شوند و با خریدهای خود قیمت فلز گرانبهای داخلی را صعودی کنند. از نظر آنها در دو هفته اخیر نیز وضعیت بازار سکه از لحاظ بازدهی بهتر از بازار ارز بوده است. هفته گذشته در حالی که دلار به رشد ۴/ ۰ درصدی اکتفا کرده بود، سکه نزدیک به ۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. با این حال، برخی از معامله‌گران باور داشتند، بازارساز از طریق عرضه دلار و بازار ارز، قیمت سکه را نیز مدیریت می‌کند. از سوی دیگر این دسته باور دارند، سکه‌بازان تا زمانی که قیمت دلار با روند افزایشی انتظاری آنها همراه نشود، ریسک خرید سکه را به جان نمی‌خرند. از نظر آنها، اگر قیمت دلار برخلاف سکه کاهش بیشتری را تجربه کند، ممکن است برخی از مردم عادی از هراس افت احتمالی سکه به دنبال دلار، سکه‌های تحویل گرفته خود از طرح پیش‌فروش را وارد بازار کنند و همین موضوع قیمت سکه را تحت فشار بیشتری قرار دهد. در مقابل، برخی از افزایشی‌های بازار سکه باور دارند، سکه با مهاجرت معامله‌گران بزرگ بازار ارز می‌تواند سیر افزایشی بگیرد.