شهر جدید جمنیاجو (Diamniadio) به عنوان مظهر عینی از برنامه توسعه سنگال در سال 2014 (PSE) در 30 کیلومتری داکار (پایتخت سنگال) با هدف تمرکززدایی و کاستن از ازدحام جمعیت و ترافیک شهری، توسعه پایتخت و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی توسعه و بنا نهاده شده است. هم اکنون انتقال بخشی از دولت شامل تعدادی از وزارتخانه‌ها (کشاورزی، دامداری، آموزش عالی و آموزش و پرورش)، استقرار دانشگاه و موسسات آموزشی، احداث مرکز کنفرانس های بین المللی عابدو جوف، هتل (رادیسون)، استادیوم ورزشی (داکار آرنا)، پایانه حمل و نقل مسافربری و باری، میدان میوه، تره بار و خشکبار، مراکز تجاری و درمانی، بزرگراه داکار به شهر تیئس و انبوه سازی مسکن موجبات توسعه شهر جدید را فراهم آورده است. مجاورت با فرودگاه بین اللمللی داکار (افتتاح 2017 ) و دسترسی به قطار تندروی داکار – حومه و بزرگراه‌ها از دیگر مزایای شهر جدید محسوب می‌شود.

دولت سنگال در قالب برنامه توسعه سنگال با ارائه مشوق ها و معافیت های لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی، شهرک صنعتی جمنیاجو را با 44 میلیون دلار تاسیس نموده است که هم اکنون شرکت های متعددی از کشورهای چین، فرانسه، ساحل عاج، تونس و ترکیه در تولید پوشاک، تولید لوله‌های پی وی سی، بسته بندی مواد غذایی، کارت الکترونیکی و دوچرخه فعالیت دارند. بسیاری از بازرگانان با عنایت به تحولات توسعه ای صورت گرفته در این شهر، اقدام به خرید املاک و ساخت و ساز می نمایند.  

باوجود فعالیت های صورت گرفته در این شهر جدید، زمینه برای سرمایه گذاری (ساخت مسکن اجتماعی)  و نیز تاسیس مراکز تجاری و واحدهای تولیدی همچنان به قوت خود باقی است که فرصت های جدیدی را برای شرکت های فعال در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی خارجی فراهم می سازد .