سرگیجه دلار از اخبار برجامی

در دومین روزهفته، بازار ارز تحت‌تاثیر اخبار متناقضی بود؛  در این میان، برخی معامله‌گران سعی داشتند با جوسازی ، ارزش دلار را در مسیر صعودی قرار دهند؛ این در حالی بود که دسته دیگری با تکیه بر صحبت رئیس‌جمهور و اظهارات اخیر نماینده روسیه سعی داشتند، جریان قیمت را کاهشی نگه دارند. از نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین نقل شده که ایران آماده است، تا حدی غنی‌سازی خود را کاهش دهد.

معاملات بورس و اوراق بهادار تهران، در جریان منفی‌های پی‌در‌پی، روز گذشته بار دیگر سرخ‌پوشی در سراسر بازار سهام نمایان شد و شاهد ریزش نماگرها بودیم. بر این اساس شاخص کل بورس در داد و ستد روز یکشنبه با افت 8/ 1 درصدی همراه بود و به سطح یک میلیون و 107 هزار واحدی تنزل یافت تا جایی که به سطوح پایین‌تر از کف حمایتی قبلی خود رسید، همچنین شاخص کل هموزن یک درصد عقب‌نشینی کرد.

احتمال رشد تقاضای سکه

هر سکه تمام بهار آزادی در روزهای اخیر روند کاهشی در مرز ۱۰ میلیون تومان داشت که به موجب این مساله امیدواری سرمایه‌گذاران برای آینده معاملات سکه بالا گرفت. همچنین خوش‌بینی به آینده نرخ اونس طلا در بازار جهانی که در بالای سطح قیمتی 1880 دلار تثبیت شده، می‌تواند یکی از دلایل تاثیر‌گذار بر تمایل معامله‌گران به افزایش خرید سکه باشد. بر این اساس هر سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته به نرخ 10 میلیون و 80 هزار تومان داد و ستد شد.

صعود تسه پس از کاهش یک‌روزه

اوراق تسهیلات مسکن که در اسفند ۹۸ منتشر شده در ‌ ادامه نوسانات روزهای اخیر خود در معاملات روز یکشنبه به ۵۸ هزار و ۴۴۴ تومان رسید که افزایش 8/ 0 درصد را نشان می‌دهد.

آخرین مهلت استفاده از رویه اعتباری ترخیص کالا

معاون گمرک ایران با بیان اینکه ۵/ ۳ میلیون تن کالای دپو شده داریم، گفت: متقاضیان استفاده از رویه اعتباری برای ترخیص کالا از گمرکات کشور تا ۱۳ خرداد فرصت دارند. طبق مصوبه اخیر، گمرک ایران باید در فراخوانی به متقاضیانی که تمایل دارند از رویه اعتباری استفاده کنند اعلام کند تا درخواست خود را به بانک مرکزی ارائه و بانک به فوریت و ظرف سه روز کاری نسبت به موافقت با درخواست آنها، اقدام کند.

شرط و شروط برای صادرات فولاد

طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، تولیدکنندگان و نمایندگان قانونی آن‌ها که مجاز به صادرات فولاد میانی، مقاطع طویل فولادی و فلزات رنگی هستند، از ابتدای خرداد ماه سال جاری به مدت سه ماه در صورت تامین نیاز داخل و رعایت کف عرضه ابلاغی در بورس کالا، می‌توانند بدون نیاز به تایید دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در سامانه گمرک، اقدام به صادرات محصولات خود کنند

شمارش معکوس برای خروج سیمان از قیمت‌گذاری

پس از سنگ آهن و سایر محصولات معدنی، این بار روند اصلاح قیمتی و خروج از نظام قیمت گذاری به سیمان رسید و 4 محصول سیمانی در بورس کالا پذیرش شد. به گفته فعالان، ورود سیمان به بورس کالا به معنای کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا است تا از این پس شرکت ها بتوانند بدون دخالت های دستوری در روند قیمت به فروش محصولاتشان بپردازند.

۳۵ شرکت واردکننده واکسن

آن‌طور که رئیس انجمن واردکنندگان دارو می‌گوید: در حال حاضر در کشور ما ۳۵  شرکت اجازه مذاکره و خرید واکسن را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند و برخی شرکت‌ها پروفرما ارائه کرده‌اند؛ با این حال اعتبار این پروفرماها سه تا هفت روز بیشتر نیست و اگر در این مدت نسبت به ثبت سفارش و دریافت ارز موردنیاز اقدام نشود، پروفرما باطل خواهد شد

اعلام شرایط حضور در نمایشگاه تجهیزات پزشکی استانبول

رییس مرکز شتابدهی و نوآوری رویداد و تجارت انجام تست PCR را از الزامات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی باید ۲۴ ساعت قبل از حضور در کشور ترکیه تست PCR انجام داده و باید در سایت سلامت وزارت بهداشت ایران نیز به منظور رصد بیماران کرونایی توسط سازمان بهداشت جهانی ثبت نام کنند.

تلاش دوبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی کریپتو

در اقدامی برای گسترش صنعت کریپتو در منطقه، مدیریت منطقه آزاد فرودگاه دوبی اجازه انجام معاملات رمز ارز تحت قوانین جدید را صادر می‌کند.