واکنش دلار به لیست نامزدها

در چهارمین روز هفته، دلار به انتشار لیست نامزدهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، واکنش آرام و کاهشی نشان داد. اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. این افت جزئی در شرایطی رخ داد که عده‌ای از فعالان انتظار داشتند، اسکناس آمریکایی به اخبار انتخابات، واکنش صعودی نشان دهد، با این حال، واکنش بازار به انتشار لیست نامزدها بسیار آرام بود.

 

بازگشایی مرزهای زمینی مسافری ایران با ترکیه تکذیب شد

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بازگشایی مرزهای زمینی مسافری ایران با ترکیه را تکذیب کرد.

 

واردات گوشت قرمز با ارز دولتی صفر شد

در حالی قیمت هرکیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در بازار به ۱۳۵ هزار تومان رسیده است که بر اساس آمار سامانه جامع تجارت میزان واردات گوشت گوسفندی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال جاری ۱۰۰ درصد و گوشت گوساله ۹۳ درصد کاهش یافته است.

 

جزییات تامین ارز اقلام دارویی اعلام شد

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار سهمیه ارز ترجیحی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شد. همچنین براساس سهمیه ارزی تعیین شده آن ستاد برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز، مبلغ ۱.۵  میلیارد دلار برای واردات وزارت بهداشت تعیین شده که تاکنون بالغ بر ۱ میلیارد دلار آن براساس اولویت‌های اعلامی آن وزارتخانه تخصیص یافته است.

 

واردات موز  به ازای صادرات سیب درختی شامل صادرات سیب درجه 1 و دو می شود.

 

 مذاکره برای تهاتر محصولات کشاورزی ایران و اوکراین

نخستین نشست تخصصی بین بخش‌های خصوصی ایران و اوکراین به موضوع کشاورزی اختصاص پیدا کرد. رئیس اتاق ایران این نشست را شروع جدیدی برای مذاکرات بین بخش خصوصی دو کشور دانست و رئیس اتاق بازرگانی اوکراین سطح تبادل تجاری بین دو کشور را در سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار برآورد کرد که ۹۵ درصد آن به محصولات کشاورزی اختصاص داشته است.

 

 وضعیت بحرانی برای کامیون‌داران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور ضمن اشاره به توقف بیش از هزار و 800 دستگاه کامیون دست دوم در گمرک از وضعیت بحرانیتامین روغن موتور برای کامیون‌داران خبر داد.

 

 رمزارزها در سبد نهادهای مالی

نوسانات رمزارزها ساعتی شده‌است و طی دو روز گذشته تغییرات قیمتی شدیدی را تجربه کردند. بیت‌کوین با افتی که داشت مجددا به کانال ۳۰ هزاردلار حرکت کرد و با برگشتبه کانال ۳۸ هزاردلاری رفت و برگشت قیمتی را برای نوسان‌گیران بازار ثبت کرد. در حال حاضر از ۳۴‌هزاردلار به‌عنوان سطح حمایتی مهم بیت‌کوین یاد می‌شود. سطح ۴۲ هزاردلار در حال حاضر ناحیه مقاومت عمده است.