عبور نقدینگی از ۳هزار و ۴۶۷ هزار میلیارد تومان

گزیده‌ آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که نقدینگی در پایان سال ۹۹ با رشد ۴۰.۶ درصدی از ۳ هزار و ۴۷۶ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

 

نوسان گیری دلار از مناظرات انتخاباتی

بازار ارز در واکنش به برگزاری دور اول مناظرات انتخاباتی در مسیر افزایشی حرکت کرد. اسکناس آمریکایی که در انتهای هفته گذشته به زیر محدوده حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان سرازیر شده بود، روز دوشنبه را با افزایش قیمت آغاز کرد و به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی سرک کشید. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، دلار با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که اختلافی ۳۲۰ تومانی با قیمت روز پنج‌شنبه داشت.

 

اخطار ارزی به صادرکنندگان ۹۷

آخرین مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال ۹۷ برای آن دسته از صادرکنندگانی که صادرات ریالی داشتند تا‌ دو هفته دیگر و برای سایر صادرکنندگان یک ماه و نیم دیگر به پایان خواهد رسید و اخبار واصله حکایت از آن دارد که این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد. پس از پایان این مهلت، چنانچه این گروه از صادرکنندگان نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکنند، از کلیه خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 

تسهیلات مالیاتی در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، تسهیلات جدید مالیاتی به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا را اعلام کرد. در متن این بخشنامه آمده است: صنوف به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا که فهرست آنها به تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌رسد، از بخشودگی کامل جرایم مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقیقی در موعد مقرر قانونی برای دوره‌های دوم و سوم سال ۱۳۹۹ برخوردار می‌شوند.

 

ورود معاون دادستان کل کشور به چالش رسوب کالا در بزرگترین بندر کشور

معاون قضایی دادستان کل کشور خواستار تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اساسی تخلیه‌شده در بندر امام خمینی و کالاهای موجود در کشتی‌های کنار اسکله شد

شماره‌گذاری تنها 1 دستگاه کامیون وارداتی در یکسال اخیر

در حالی یک سال از رونمایی از سامانه نوسازی کامیون‌های فرسوده توسط وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد که طی این مدت فقط یک کامیون وارداتی شماره‌گذاری شده است.

 

لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه

برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو دیروز توسط وزیر میراث‌ فرهنگی ایران و روسیه امضا و عملیاتی شد.  بر اساس این موافقتنامه گروه‌های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می‌توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند.

 

 دعوت وزیر کشاورزی کردستان از پیمانکاران ایرانی

وزیر کشاورزی و آب افلیم کردستان عراق خواهان مشارکت پیمانکاران ایرانی در پروژه های سد سازی و آب رسانی این منطقه شد .