در آخرین روز هفته، دلار نتوانست خود را بالای مرز ۲۴ هزار تومانی نگه دارد و تا محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومانی عقب نشست. برخی فعالان با وجود افت روز آخر دلار باور دارند که بازار از مسیر افزایشی خارج نشده است و به همین بازدهی هفتگی مثبت اسکناس آمریکایی اشاره می‌کنند.

 

لغو روادید 45 روزه در مرز عراق

دولت به منظور تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق به ویژه در ایام اربعین حسینی، برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت‌های دو کشور به شرط عمل متقابل را به تصویب رساند.

 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه میز صادرات زعفران اعلام کرد: منابع مالی بسته حمایت از بازاریابی و جهش صادرات زعفران به مبلغ 30 میلیارد تومان در بودجه 1400 تخصیص یافته است.

 

 صادرات ۲۸۰ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق

مدیرکل گمرکات استان ایلام اعلام کرد: در ۲ ماه نخست امسال  ۲۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار از مرز مهران به عراق صادر شده که در هر روز کاری به صورت میانگین بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران شده‌اند.

 

گمرک ایران از لزوم درج وزن خالی حامل کالاهای صادراتی و اسکن برگه توزین خالی کامیون در سامانه EPL خبر داد. فعالان اقتصادی این موضوع را خلاف بهبود فضای کسب و کار و در راستای افزایش اسناد صادراتی می دانند.

 

مشاهده میزان بازگشت ارز صادرات میسر شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:  از این پس صادرکنندگان می توانند  با  مراجعه به سامانه جامع تجارت و از طریق مسیر عملیات ارزی -مشاهده اطلاعات ارزی -بازگشت ارز حاصل از صادرات ، میزان ایفای تعهدات ارزی خود را مشاهده کنند.

 

افتتاح نمايشگاه اختصاصي ایران در ارمنستان

نمايشگاه اختصاصي.ايران در ارمنستان با حضور مشاور وزير صمت و رئيس هيات مديره شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ج.ا.ايران،  در مركز نمايشگاهي ايروان آغاز به کار کرد.

 

شوینده ها  آماده  افزایش قیمت

هفته گذشته رسانه‌ها از نامه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به شرکت‌های تولیدی خبر دادند. براساس نامه مذکور، به شرکت‌های تولیدکننده اجازه داده شد که قیمت مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی،‌ صابون و خمیردندان را ۲۵ درصد و مابقی محصولات را‌۲۰ درصد افزایش دهند. گفته می شود آغاز تابستان به‌عنوان اولین موج افزایش قیمت شوینده‌ها در سال 1400 خواهد بود

 

کمبود دارو  بی داد می کند

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم حذف ارز دولتی در حوزه دارو گفت: نظر ما این است که دولت آینده به‌جای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی ، بهتر است ارز نیمایی دهد و ارز دارو تا جای ممکن تک‌نرخی شود. اگر هم دولت خواست یارانه‌ای به دارو دهد، آن را در اختیار بیمه قرار دهد تا به مردم فشار وارد نشود.

 

بنا بر اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی به 18.4 درصد کاهش یافت