سازمان توسعه تجارت ایران مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سا ل 97 را تا نیمه اول مردادماه تمدید کرده است که بر این اساس، آن دسته از صادرکنندگانی که تاکنون نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نکرده‌اند باید علاوه بر ارایه درخواست کتبی با عنوان دبیرخانه کمیته اقدام ارزی، نسبت به تکمیل کمیته اقدام ارزی اقدام نمایند. همچنین صادرکنندگان باید تصاویر اظهارنامه­ های صادراتی ذیربط و جدول اطلاعات مربوط به پروانه­ های صادراتی را نیز ارسال نموده و در عین حال، کپی برابر اصل گواهی موجودی حسابهای ارزی متقاضی در داخل یا خارج از کشور را ارایه نمایند. ارایه اظهارنامه ورود ارز به کشور ضروری است.

۲۰ میلیون تومان برای لو دادن ماینینگ

به گفته مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز، به گزارش‌هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز شود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد. مطابق قانون، تمامی افراد متخلف که دستگاه‌های آن‌ها کشف و ضبط شده است، مکلفند نسبت به بازپرداخت یارانه‌های مورد اشاره اقدام نمایند.

تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت مالیات‌های مواد 57، 80، 110، 116 و 126 قانون مالیاتهای مستقیم را به مدت یکماه تمدید کرد.

ابلاغ حقوق ورودی برخی ورق‌های سرد و گرم فولادی

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه موضوع تعیین حقوق ورودی برخی از ورق‌های سرد و گرم فولادی و همچنین طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی سیاست‌های راهبردی خانواده محور را ابلاغ کرد.

صادرات واکسن به هیچ وجه نداریم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: به هیچ وجه صادرات واکسن نداریم.

جلوی واردات برنج خارجی را بگیرید

همزمان با فصل برداشت برنج در استان‌های شمالی کشور نماینده مردم رشت در مجلس تأکید کرد که جلوی واردات برنج خارجی گرفته شود.

کاهش ۲۰ میلیون دلاری واردات انواع کاغذ

بررسی وضعیت واردات کاغذ در آمار گمرک ایران از این حکایت دارد که از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه مجموعه واردات خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ و تحریر به حدود ۸۵.۷ میلیون دلار می رسد  همچنین مجموع واردات انواع کاغذ در سال جاری حدود ۲۰ میلیون دلاری نسبت به پارسال کاهش داشته است.

بزرگترین محموله ‌مرغ وارداتی ترخیص شد

در پی صدور دستور قضایی برای ترخیص فوری محموله ۱۰۰۰ تنی مرغ وارداتی موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس، روند بارگیری و ارسال این محموله بزرگ به سراسر کشور آغاز شد.

هشدار درباره استفاده از ارز دیجیتال «تتر»

طبق اطلاعات به دست آمده از سخنرانی ریاست فدرال رزرو، جرمی پاول در مورد لزوم قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دارایی های دیجیتال، لازم است، معامله گران، صرافی های ایرانی، تجار و بازرگانان با اطلاع از مسائل قانونی دلار تتر، نسبت به تبدیل دارایی های خود عمل کنند. " تتر" یک ارز دیجیتال است که با قیمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت می‌کند و با آن می‌توان به صورت دیجیتال دلار منتقل کرد.