مدیر بازرسی و امور اعضای شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به کارگزاران از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان از روز ششم مردادماه،  به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبار‌ها خبر داد.

آخرین مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار

آخرین مهلت مقرر برای ارسال فهرست معاملات فصل بهار سال ۱۴۰۰ ، شنبه شانزدهم مرداد ماه خواهد بود. مشمولین ارسال فهرست معاملات، کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی مشمول گروه اول شغلی می باشند.

 

اظهار کالا  با درج شناسه یکتای قبض انبار در گمرک

سخنگوی گمرک گفت : با تصمیم شورای اجرایی فن آوری اطلاعات، مبنی بر به کارگیری شناسه یکتای قبض انبار توسط کلیه انبارهای گمرکی  از سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ،از یازدهم مرداد امکان اظهار کالا بدون درج شناسه یکتای قبض انبار میسر نخواهد بود.

 

جدیدترین تصمیمات هیات مقررات زدایی

هیات مقررات زدایی و بهبود کسب و کار اعلام کرد: آن دسته از کالاهای وارداتی که در زمان ثبت سفارش دارای قبض انبار بوده و مهلت ثبت سفارش آنها به اتمام رسیده یا ثبت سفارش محمولات کالاهای اساسی که حمل به دفعات می شود اگر حداقل یک محموله در مهلت اعتبار ثبت سفارش وارد شده باشد یا کالا اظهار شده و در جربان تشریفات گمرکی مهلت ثبت سفارش به اتمام می رسد، نیازی به تمدید ثبت سفارش ندارند. این موضوع شامل کالاهای گروه ۴ و کالاهای دارای اولویت ارزی غیر فعال و کالاهای دارای مهلت ترخیص نمی شود

 

واردات ۵۲۸ میلیون دلاری دارو و تجهیزات پزشکی

براساس آمارهای اعلام شده، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۲۸ میلیون دلار دارو، تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی وارد کشور شده است.

 

 بسته حمایت از صادرات ۱۴۰۰ نهایی شد

در آخرین روزهای باقی مانده از عمر دولت دوازدهم، سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن بسته حمایت از صادرات غیرنفتی کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

 واردات بیش از ۴۱ تن لاستیک فرغون چینی

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی گمرک ایران، در بهار امسال نزدیک به ۴۱/۵ تن لاستیک فرغون از کشور چین وارد ایران شده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۱۲ماهه سال ۱۳۹۹ مجموع واردات لاستیک فرغون ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم بوده است. قابل ذکر است در حال حاضر هر لاستیک کامل فرغون بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

واردات برنج تا پایان آذر ممنوع شد

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران، ممنوعیت فصلی واردات برنج از یکم مرداد ماه امسال آغاز شده و تا پایان آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت. ین مهم در فصل برداشت برنج،  برای حمایت از تولیدکنندگان برنج در دستور کار قرار دارد.

 

نخستین محموله واکسن کرونای بخش خصوصی رسید

پنج‌شنبه‌شب گمرک اعلام کرد که حدود ۳۰۰هزار دز واکسن از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شده است و وزارت بهداشت این موضوع را تایید کرد. این محموله واکسن آسترازنکا است