روز شنبه سکه بهار آزادی توانست ۳۰۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد. رشد ۷/ ۲ درصدی فلز گران‌بهای داخلی در شرایطی رخ داد که در بازار ارز، دلار تنها حدود ۶‌دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. روز گذشته اسکناس آمریکایی ۱۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

نرخ سود بین بانکی به ۱۸.۱۷ درصد رسید

جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از ۱۸.۴۶ درصد در اوایل تیر ماه امسال به ۱۸.۱۷ درصد در مرداد ماه کاهش یافته است.

تسهیل حمل کالاهای صادراتی فسادپذیر به روسیه

شورای عالی صادرات غیرنفتی در جلسه اخیر خود، مصوب کرد تا در راستای تسهیل حمل کالاهای صادراتی فسادپذیر به کشور روسیه از طریق خطوط منظم دریایی، مقرر شده تا سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، نسبت به بررسی و برنامه ریزی راه اندازی خطوط منظم دریایی حمل کالاهای صادراتی در دریای خزر از بنادر مبدا استانهای مازندران، گیلان و گلستان اقدام نماید.

صادرات ایران به اروپا 20 درصد رشد کرد

 تجارت کالایی ایران با اتحادیه اروپا در 5 ماهه نخست سال 2021 میلیادی حکایت از رشد 20 درصدی صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد؛ اگرچه در مقابل واردات ایران از این منطقه اقتصادی، 2 درصد افت داشته است.

 

صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

براساس مصوبه جدید هیات وزیران شرکت‌هایی که به مدیریت عامل اعضای هیات علمی تشکیل شده‌اند، می‌توانند نسبت به اخذ یا تمدید کارت بازرگانی اقدام کنند. با این تصویب برای اعضای هیات علمی شاغل در شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان کارت بازرگانی صادر می‌شود.

 

صادرات ایران به عراق ۵۴ درصد افزایش یافت

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق میزان صادرات سه ماه سپری شده از سال جاری به عراق را بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۴ درصدی دارد.

 

آغاز رجیستری تبلت‌های مسافری

سخنگوی گمرک گفت: مسافرانی که از بامداد شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید قبل از خروج از گمرک، نسبت به رجیستر دستگاه اقدام کنند.

 

به گفته رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان، با توجه به معاف‌بودن چابهار از تحریم‌های بین‌المللی در این منطقه می‌توانیم شاهد حضور بانک‌های افغانستان و حتی بانک‌های مشترک ایران و افغانستان در منطقه چابهار باشیم.