حجت الاسلام محمدعلی انصاری در دیدار با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: به همان میزان که حوزه فرهنگ و هنر در کشور نیاز است، آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر از نیاز های کشور بشمار می رود و در استان اصفهان که به پایتخت فرهنگ و هنر معروف است باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نیاز استان اصفهان در آموزش های عالی حوزه فرهنگ و هنر، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان خدمتگزار حوزه فرهنگ و هنر در نظر دارد تا زمینه آموزش های کاربردی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر را فراهم سازد.

وی با تاکید بر توجه به اختیارات قانونی، خاطرنشان کرد: آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر را فعال نگه خواهیم داشت.

انصاری با بیان آنکه تمام دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ وهنر از این مرکز فارغ التحصیل و یا به مراکز معین دانشگاه علمی کاربردی منتقل شده اند، اعلام کرد: قطعا هیچ دانشجویی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر بلاتکلیف نبوده است.

وی گفت: در آینده ای نزدیک با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، دانشگاهی مشابه و درپایه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر راه اندازی خواهیم کرد.

اولویت دانشگاه علمی کاربردی گسترش کیفی است نه کمی

در ادامه، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر و جایگاه ویژه ای که از گذشته داشته است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت های دو نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان میتوان دوره های فرهنگی و هنری را در استان اصفهان ایجاد کرد.

بهزاد رضائی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی می تواند با دانش فنی موجود در دانشگاه، رشته های فرهنگ و هنر را احیا کند، گفت: طبق قانون، بخش دولتی به صورت مستقیم نمی تواند بانی تاسیس موسسات آموزش عالی شود اما با استفاده از ظرفیت موسسه های خصوصی زیر مجموعه ارشاد که در حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه، کتابداری، موسیقی، سینما و تاتر فعال هستند، رشته های گروه فرهنگ وهنر را برای مهرماه سال آینده فعال خواهیم کرد.

وی، هدف دانشگاه علمی کاربردی را گسترش کیفی اعلام کرد و افزود: متقاضی بخش خصوصی با توجه به نیاز های منطقه می تواند درخواست تاسیس مرکز و رشته داشته باشد اما گسترش کیفی بیشتر از گسترش کمی در دانشگاه علمی کاربردی اولویت دارد و در نظر داریم گام به گام  و با توجه به نیازهای شغلی منطقه برای افراد جویای کار و علاقمند، شرایط علمی مناسبی را فراهم کرده تا جذب مراکز علمی کاربردی شوند.