نخستین نشست هم اندیشی بانوان خیریه امام حسین (ع) با حضور جمعی از بانوان فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی و خیر اصفهان برگزار شد.
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن، نخستین هم اندیشی بانوان این موسسه با حضور جمعی از بانوان فعال حوزه اجتماعی و زنان در هتل آسمان اصفهان و بصورت زنده از طریق صفحه  اینستاگرام خیریه برگزار شد.
ایمان بازیگران، معاون امور مشارکت‌های اجتماعی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام در این همایش ضمن ابراز خرسندی از فعالیت امور بانوان این موسسه خیریه اظهار داشت: خیران این موسسه خیریه در همه عرصه‌ها همکاری ویژه‌ای با عوامل اجرایی داشته‌اند و ایده‌های خوب و خلاقانه را همواره حمایت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این خیریه عمری حدود 40 ساله دارد و در حوزه تخصصی مسکن فعالیت دارد، گفت: در این بازه زمانی خیران این خیریه به نیازمندان زیادی در حوزه مسکن کمک کرده‌اند و این راه همچنان ادامه دارد.
معاون امور مشارکت‌های اجتماعی موسسه خیریه امام حسین علیه‌السلام با بیان اینکه کمک به هزینه خرید مسکن، بازسای مسکن، ودیعه مسکن و ساخت مسکن برای همه اقشار فاقد مسکن در دستور کار موسسه خیریه امام حسین علیه‌السلام است، اضافه کرد: این موسسه حتی در دوران شیوع کرونا نیز فعالیت‌های خود را متوقف نکرد و با استفاده از فضای مجازی کمک به نیازمندان را ادامه داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمندان می‌توانند با استفاده از سایت خیریه به آدرس www.imamhosein.com برای اعلام نیاز خود اقدام کنند، گفت: این اقدام به حفظ کرامت شهروندان نیز مورد توجه بوده است.
بازیگران با بیان اینکه همکاری افراد با موسسه خیریه امام حسین علیه السلام نیز به صورت گسترده پیش بینی شده است، ادامه داد: بانوان می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله پرداخت کمک نقدی، اهدای زمین، کمک به تامین مصالح و فعالیت‌های داوطلبانه از جمله کمک در بخش رسانه و سمعی و بصری، مهندسی ساختمان،‌ توزیع قلک‌های مهربانی و مشارکت در پویش‌های این موسسه خیریه همکاری داشته باشند.
همچنین اسماعیل آذر، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان نیز در این همایش با بیان اینکه هر کس باید به اندازه توانایی خود در زمینه انجام کار خیر مشارکت کنند، اظهار داشت: خیران این خیریه سال‌هاست که به نیازمندان کمک می‌کنند و سعی دارند در این راه دیگران را نیز بی نصیب نگذارند.

وی خیر را به گونه ی دیگری معنا کرد و گفت: عصاره فرهنگ ایرانی در دو واژه عشق و خیر خلاصه می‌شود، خوشبختی ما در یک جامعه به دیگری وصل است و وقتی می توانیم به خدا وصل باشیم که دیگران هم موفق باشند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان ادامه داد: خیریه امام حسین(ع) در زمینه مسکن کار می‌کند، مسکن مهم ترین نیاز هر انسانی است چرا که همه انسان‌ها با وجود داشتن سقفی برای خود احساس آرامش می‌کنند و ما می‌توانیم با همکاری هم این آرامش را به نیازمندان هدیه کنیم.
همکاری فضای مجازی 175 محله شهر اصفهان برای تبلیغ برنامه‌های امور بانوان خیریه امام حسین علیه السلام
فاطمه زارع، مشاور شهردار اصفهان در امور بانوان نیز در مصاحبه با روابط عمومی خیریه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم با بیان اینکه موسسه خیریه امام حسین علیه السلام با حمایت از زنان سرپرست خانوار برای تامین مسکن کمک قابل توجهی به کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: تجربه 20 ساله در حوزه زنان این امر را برای من شفاف کرده که در هر شرایطی زنان را باید توانمند کنیم و منتظر نباشیم تا زنان دچار مشکل شوند و بعد به آنها کمک کنیم.
وی اشتغال زایی برای بانوان در فضای خانواده را امری مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: تسهیل در این زمینه در دستور کار مدیریت شهری است و گفت‌وگو برای این امر را در 175 محله در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم.
مشاور شهردار اصفهان در امور بانوان گفت: ما این آمادگی را داریم که تبلیغات فعالیت بانوان موسسه خیریه امام حسین علیه السلام را در فضای مجازی 175 محله شهر اصفهان انجام دهیم و بازوی کمکی برای این موسسه خیریه باشیم.
نشست هم اندیشی بانوان منجر به خودکارآمدی آنان می‌شود
نیره وکیل زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه 6 نیز در این همایش افزود: باور داشتن توانایی‌ها و باور بر تاثیرگذاری توانایی‌های زنان بر موقعیت‌های متفاوت در جامعه امری بسیار مهم است که می‌توان در فضاهای هم اندیشی این امر را تقویت کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه موسسات خیریه و فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند منشا حضور بیش از حد بانوان باشد، ابراز داشت: برگزاری نشست هم اندیشی در خیریه امام حسن علیه السلام برنامه شاخص و خوبی است و باعث خودکارآمدی می شود.
وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که جداسازی بخش‌های مهم جامعه و نهادهای اجتماعی باعث می شود به سمت توسعه پایدار نرویم و ایجاد کمیسیون زنان، جمعیت زنان، کمیته زنان، و .. حساسیت بیش از حدی را ایجاد می‌کند که ما را از مسیر واقعی دور می‌کند.
لذت‌بخش‌ترین کار دنیا کار خیر است
همچنین فاطمه السادات موسوی، کوچکترین بانوی داوطلب موسسه خیریه امام حسین علیه السلام در این همایش اظهار داشت: لذت بخش ترین کار در دنیا کار خیر است و وقتی کار خیر انجام می‌دهم و دل کسی را شاد می‌کنم دل خودم شاد می شود  و لبخند خدا را حس می‌کنم.
او ادامه داد: اولین کار خیرم تامین لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند بود و همواره سعی خواهم داشت در طول زندگی این اخلاق را حفظ کنم و به امور خیر بپردازم.
این بانوی داوطلب موسسه خیریه امام حسین علیه السلام به همه نوجوانان توصیه کرد که برای اینکه حس خوبی داشته باشند و همیشه لبخند خدا را همراه خود داشته باشند، به دیگران کمک کنند.

فاطمه ابن یمین، همسر آقای فقیهی و مسن‌ترین بانوی حاضر در این نشست هم اندیشی نیز به یاد همسر و برای ادامه راهش به این نشست آمده بود، اظهار داشت:  به یاد همسرم در حد توانم با این موسسه خیریه همکاری خواهم داشت؛ در حدی که بتوانم در خدمت این خیریه خواهم بود.
وی ادامه داد: بانوان باید همه دست به دست هم دهند تا هیچ بانوی ایرانی نیازمند نباشد و بتواند با تقویت مهارت‌هایش زندگی بی دغدغه ای داشته باشد.
حضور خادمان رضوی با عنوان کاروان "زیر سایه خورشید" در این نشست هم اندیشی یکی دیگر از جذابترین بخش‌های این نشست بود که حضار را متحول کرد.
این خدام در کنار توزیع تبرکات رضوی به افراد حاضر در سالن این قول را دادند که در کنار کشیک دادن و قرائت زیارت امین الله و دو رکعت نماز نیابتی هم در روز میلاد امام رضا علیه السلام برای حاضران بخوانند .
گفتنی است در این همایش از بانوان داوطلبی که در پویش‌های مختلف این موسسه خیریه همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد، ضمن اینکه در این همایش برخی از بانوان حاضر در حد توان خود برای کمک به نیازمندان تقبل‌هایی را داشتند.