پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 31 فروردین 1403, 10 شوال 1445, Friday 19 April 2024
کد خبر: 17583
منتشر شده در دوشنبه, 26 مهر 1400 10:04
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در روزجهانی عصای سفید:

همایش روز جهانی عصای سفید با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برگزار گردید.

همایش روز جهانی عصای سفید با حضور مدیرکل، معاون توانبخشی، جمعی از روشندلان و تشکل‌های مرتبط با آنها و تعدادی از مسئولان در سالن اجتماعات بهزیستی استان اصفهان برگزار شد. مدیرکل بهزیستی استان اصفهان،...

همایش روز جهانی عصای سفید با حضور مدیرکل، معاون توانبخشی، جمعی از روشندلان و تشکل‌های مرتبط با آنها و تعدادی از مسئولان در سالن اجتماعات بهزیستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد بازار، ولی اله نصر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و گلایه از عدم اجرای کامل این قانون اظهار داشت: متاسفانه این قانون با توجه به اینکه چند سالی از تصویب و ابلاغ آن به دستگاه‌ها گذشته هنوز به صورت مطلوب اجرا نمی‌شود و حق و حقوق معلولان به درستی ادا نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با نگاه و رویکردی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به جامعه هدف سازمان بهزیستی دارند امیدها برای اجرای این قانون افزایش یافته است و همانگونه که وزیر اعلام کردند؛ زمان تقاضا و خواهش از دستگاه ها در قبال انجام وظیفه دیگر گذشته است و دستگاه‌هایی که قصور و کوتاهی داشته باشند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، ما نیز در سازمان بهزیستی در زمینه پیگیری حقوق و مطالبات جامعه هدف از دستگاه‌های و نهادهای مسئول اقدامات لازم را خواهیم کرد.

نصر، دو موضوع مهم اشتغال معلولین و مناسب سازی را از اولویت‌های بهزیستی برشمرد و گفت: اجرای قانون ۳ درصد سهم اشتغال در دستگاه‌های دولتی و همچین فراهم کردن زمینه های ایجاد اشتغال مانند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و رصد معابر و مکان‌های عمومی در زمینه مناسب سازی، جهت تردد و استفاده‌ آسان افراد دارای معلولیت از جمله اموری است که به صورت جدی مورد مطالبه و پیگیری اداره کل بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان از برگزار کنندگان این همایش به ویژه جامعه روشندل و معلولینی که در برگزاری این مراسم حضوری فعال داشتند تقدیر کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار