به گزارش اقتصادبازار و به نقل از روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سلامت غذا، با رویکرد ارتقای سطح سلامت غذا و با هدف شناسایی برندهای پیشرو در تحقیق، توسعه و تولید محصولات سلامت غذایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این جشنواره، بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله فرخنده به عنوان یک محصول غذایی فراسودمند، انتخاب شد.

مهندس اعظم ستاری، سرپرست واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده به نمایندگی از مدیریت شرکت، تندیس زرین این جشنواره را دریافت کرد.

جشنواره ملی سلامت غذا توسط انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و با حضور و همکاری مقامات ارشد سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، وزارت صمت و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

علاوه بر فرخنده بیش از ۷۰ برند نام آشنای صنعت غذا با شعار «همه با هم برای سلامتی»، به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در تولید محصولات سلامت پرداختند.

جشنواره ملی سلامت غذا، در راستای ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه، به معرفی ویژگی‌های محصولات سلامت می‌پردازد.

دکتر محمدحسین عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و همچنین دکتر زهرا عبدالهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و دکتر مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، از جمله سخنرانان این جشنواره بودند‌.

نکات مهمی در این جشنواره در راستای اهداف کلان تغذیه‌ای مطرح شد از جمله اینکه «محصولات سالم» می‌توانند در آینده مشمول رایانه سلامت یا کاهش مالیات شوند اما در عوض «غذای ناسالم» در وزارت بهداشت توسط کارگروه تعیین کالای آسیب رسان به سلامت، سالانه شناسایی و تبلیغات این کالاها به طور قانونی ممنوع می‌شود، ضمن اینکه بر این کالاها «عوارض و مالیات سلامت» بسته خواهد شد.

بیسکویت 4 شهد و 3 غله فرخنده که در این جشنواره به عنوان یک محصول فراسودمند نشان زرین دریافت کرد، از جدیدترین محصولات سلامت محور فرخنده است که مزیت‌های زیادی نسبت به سایر محصولات دارد، از جمله استفاده از روغن بدون ترانس، ۵۰ درصد شکر کمتر، ۲۰ درصد چربی کمتر، ۲ برابر فیبر گیاهی بیشتر و ۹ برابر آهن بیشتر، که آن را تبدیل به یک میان وعده مناسب برای مصرف تمام گروه‌ها به ویژه در بانوان و کودکان کرده است.

پیش از این، بیسکویت 4 شهد و 3 غله فرخنده موفق شده بود تا تاییدیه انجمن «غذا، صنعت، سلامت» را نیز به عنوان یک محصول «سلامتی‌ بخش» دریافت کند.