به گزارش اقتصاد بازار، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، 41 درصد از حوادث رانندگی در جاده های استان طی 8 ماهه امسال را مربوط به تک وسیله ای ها عنوان کرد.
سرهنگ "اصغر زارع" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : تجزیه و تحلیل های صورت گرفته که توسط کارشناسان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان انجام شده نشان می دهد که تک وسیله ای ها بیشترین سهم را در بروز حوادث جاده ای دارند.
وی افزود: بر اساس بررسی های بعمل آمده 41 درصد از حوادث رانندگی در جاده های استان اصفهان که طی 8 ماهه امسال رخ داده مربوط به حوادث تک وسیله ای ها نظیر واژگونی، برخورد با شی ثابت و خروج از جاده بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، مهمترین دلایل وقوع این حوادث را عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.
سرهنگ زارع تاکید کرد: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هنگام رانندگی ، استعمال دخانیات خوردن مواد خوراکی یا آشامیدنی و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می گردد ممنوع است. و رانندگان می بایست توجه کامل به جلو داشته باشند.
این مقام انتظامی همچنین بروز خستگی و خواب آلودگی را ویژگی رانندگی بدون وقفه در جاده های ممتد و بیابانی عنوان کرد و با بیان اینکه محورهای شمالی استان از این ویژگی برخوردارند اظهار داشت: به رانندگان توصیه می کنیم در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در حاشیه جاده توقف کرده و پس از کمی استراحت و شستن دست و صورت مجدداً اقدام به رانندگی کنند.