به گزارش اقتصاد بازار، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این که سال هاست طرح های بزرگی برای آبرسانی به مردم اصفهان در دست برنامه ریزی و اقدام است اظهار داشت: باید اولویت را بر اجرایی کردن طرح هایی گذاشت که سریع تر به سرانجام برسد و مردم از برکات آن زودتر بهره مند شوند.

وی ابراز امیدواری کرد مدیران و تصمیم گیران آب استان، طرح های مناسبی را برای اعتبارات پیش بینی شده در سفر رئیس جمهور برنامه ریزی نمایند تا مشکلات آبی به سرعت برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای آیت الله طباطبایی نژاد گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان متولی توزیع آب شرب و بهداشت مردم، با بهره گیری از روحیه جهادی و دانش فنی کارکنان، وظیفه تامین آب شرب ساکنان 100 شهر و 948 روستای تحت پوشش خود را بر عهده دارد.

حسین اکبریان با اشاره به این که قبل از سفر رئیس جمهور به اصفهان، مشکلات و چالش های پیش روی صنعت آب و فاضلاب در استان با وزارت نیرو مطرح و اعتبارات مورد نیاز نیز پیش بینی شده بود اظهار داشت: «جهاد آبرسانی به 10 هزار روستا در کشور» یکی از طرح های مهم دولت سیزدهم است که با اجرایی شدن آن نزدیک به 100 روستای دیگر نیز در استان اصفهان به شبکه آبرسانی پایدار متصل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، فرسودگی تصفیه خانه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان را به عنوان چالش اصلی این شرکت در حوزه فاضلاب اعلام کرد و افزود: 300 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیازمند بازسازی فوری و اعتبارات ویژه است.