به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران در صحبت از شرایط خاص منطقه، جایگاه ویژه جمهوری اسلامی و اینکه ابرقدرت ها آن را پذیرفته اند را، حاصل غیرت و همت ملت بزرگ ایران دانست.

سردار محمدرضا میرحیدری با ابراز امیدواری در روند مثبت مذاکرات برجام، نتایج آن را موثر در برون رفت از مشکلات اقتصادی بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه کنترل جرایم در استان اصفهان در چهار ماه امسال عملکرد خوبی را داشتیم، افزود: در این مدت به همت پلیس آگاهی در زمینه برخورد با باندهای سرقت ۱.۵ درصد افزایش و در دستگیری سارقان ۲.۷ درصد رشد داشته‌ایم.

وی از رشد ۳.۷ درصدی سرقت‌های خرد در استان در چهار ماهه امسال خبرداد و گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید توجه داشته باشند، ازجمله شرکت مخابرات، برق و … باید در دفاع از بیت‌المال بیشتر دقت داشته باشند، در این زمینه هنوز نتوانسته‌ایم روند هدفمندی برای برگزاری جلسات پیشگیرانه داشته باشیم و از این رو دستگاه‌ها در این زمینه اطلاعی از وظایف خود ندارند. وی افزود: استانداری باید در این راستا جلسات هماهنگی برگزار کند تا این خلأ برطرف شود.

وی با بیان اینکه چهارباند اصلی در زمینه سرقت‌ها در استان اصفهان دستگیر شده اند، ادامه داد: ۵۱ درصد کشف وقوع سرقت‌های مسلحانه حاکی از عملکردی موفق است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه جعل و کلاهبرداری شاهد ۱۶.۴ درصد کاهش جعل بوده‌ایم، اضافه کرد: در کلاهبرداری نیز شاهد ۸.۴ درصد افزایش بوده‌ایم.

افزایش 50درصدی وقوع قتل

او با اشاره به افزایش ۵۰ درصد وقوع قتل در استان اصفهان، اظهار کرد: کشف به وقوع قتل ۳۱ درصد افزایش یافته است که ۵۰ درصد قتل‌ها مربوط به نزاع و ۲۶ درصد از قتل‌های استان خانوادگی و ۷ درصد مسائل اخلاقی است که لازم است خانواده‌ها به سلامت روانی فرزندان توجه بیشتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تجاوز به عنف گفت: کشف به وقوع جرم ۳۳ درصد کاهش یافته است.

میرحیدری گفت: یک هزار و ۳۰۷ سایت در چهار ماه امسال توسط پلیس فتای اصفهان رصد شده است که ۲۹ درصد کاهش جرم را داشته‌ایم. همچنین، ۶ طرح عملیاتی در چهار ماهه امسال در استان اصفهان اجرایی شده که ۸۸۸ سایت غیرمجاز بوده و توقیف شده است. وی از شناسایی ۳۹۴ سایت خرید و فروش سلاح خبرداد که با ۲۳۹ مورد برخورد گردید. همچنین، با ۳۲۰ سایت فروش داروی غیرمجاز برخورد شده است.

او با اشاره به بازدیدهای نظارتی از ۸۱۱ واحد صنفی اینترنتی در چهار ماه امسال، گفت: ۳۶۱ مورد تخلف شناسایی شده که ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. در این زمینه، ۱۷۴ محتوای آموزشی برای پیشگیری از جرایم در حوزه پلیس فتا تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار نفر با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا در سال جاری انجام شده است، اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم از این سامانه بهره‌برداری بهتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: در کشور همسایه به سمت تولید مواد مخدر صنعتی رفته‌اند و شاهد کاهش تولید مواد سنتی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ تن و ۷۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان کشف کرده‌ایم، ادامه داد: ۱۸۷ خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ قبضه سلاح در ارتباط با مواد مخدر کشف شده است. ۹ تن از مواد مخدر تریاک بوده است، حشیش و هروئین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی درباره عملکرد پلیس امنیت اقتصادی ابراز داشت: در چهار ماه امسال، 2 هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال کشف کالای قاچاق داشته‌ایم، ۱۰ درصد افزایش کالاهای مکشوفه و ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در احتکار نیز پنج هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال ارزش اجناس کشف شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

کاهش 20درصدی تصادفات مرگبار درون شهری اصفهان

وی در زمینه عملکرد پلیس راهور، از کاهش ۲۰ درصدی تلفات تصادفات درون شهری و موتورسیکلت و عابران پیاده که اغلب افراد سالمند هستند، شاهد افزایش تلفات هستیم که باید همه نهادها برای کاهش تلفات همکاری کنند. در حوزه تصادفات جرحی شاهد کاهش دو درصدی هستیم که البته خسارت این تصادفات بدلیل قطع عضو و …، آسیب زننده است.

وی افزود: خودروی سواری با ۳۵ درصد و موتورسیکلت با ۲۹ درصد بیشترین سهم در تصادفات را داشته‌اند، بیشترین علت تصادف عدم توجه به جلو و بیشترین تصادفات بین ساعت ۲۲ تا ۲۴ بوده است و بیشترین تصادفات در روز یکشنبه رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره گزارش عملکرد پلیس راه، کاهش ۲۲ درصدی تلفات جانی در صحنه را، قابل تقدیر دانست و افزود: در تصادفات جرحی برون شهری شاهد کاهش ۱۸ درصدی مجروحان بوده‌ایم و کل تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش داشته‌است اما در تصادفات خسارتی، افزایش 56درصدی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری معتادان دچار چالش جدی هستیم، گفت: باید همه ورود کنند، وضعیت مناسب نیست، اگر به ما اجازه دهند معتادان را جمع آوری و در شهر خودشان پیاده کنیم تا این مشکل برطرف شود.

سردار میرحیدری گفت: معتادان می‌دانند مرکز ماده ۱۶ در اصفهان فعال نیست و از این رو بیشتر به اصفهان می آیند.

فرزانه افسرطه