مدیرمنطقه12 شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این منطقه بلحاظ وسعت بعنوان بزرگترین مناطق شهرداری اصفهان، دارای محدوده قانونی و حریم، استقرار زمین های کشاورزی و بایر است، حضور سرمایه گذاران به منظور مشارکت در احداث پروژه های منطقه را نویدبخش خواند.
تغییرات مطلوب با اجرای پروژه های مشارکتی
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، علی اکبر رسالت، مدیرمنطقه 12شهرداری اصفهان با اشاره به سابقه 27سال فعالیت خود در شهرداری اصفهان، از اجرای پروژه های مختلفی ازجمله میدان امام علی(ع) نام برد و گفت: اکنون در منطقه 12 بعنوان یکی از مناطق شاخص اصفهان بلحاظ وسعت، دارای محدوده قانونی و حریم، گستردگی زمین های کشاورزی و بایر و همچنین، مناطق صنعتی محمودآباد و شاهپور با پیامدهای نامطلوب زیست محیطی برای زندگی مردم منطقه، انجام وظیفه می کنم و سعی براین است تا با حضور سرمایه گذاران و اجرای پروژه های مشارکتی بتوانیم تغییرات مطلوبی در منطقه ایجاد کنیم.
 او، وسعت منطقه 12 را 6هزارو745هکتار با محدوده قانونی یکهزارو478هکتار و کل منطقه و حریم به وسعت 8هزارو223 هکتار با جمعیت 146هزارنفر اعلام کرد که عمدتا مهاجر هستند.
"سرای 10"، سهولت در ارتفاع سازی
رسالت، بودجه منطقه12 شهرداری اصفهان را 390میلیارد تومان با افزایش 50درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: درخواست سالانه 144پروانه ساخت و 102پایان کار داریم. علاوه براین، در حوزه شهرسازی با آمدن سرای 10، شرایط برای صدور پروانه درزمینه ارتفاع سازی فراهم شده است و سرمایه گذاران برای ارتفاع سازی وارد شده اند.
مدیرمنطقه12 شهرداری اصفهان، بودجه عمرانی را 2500میلیاردریال و بودجه خالص عمرانی را 830میلیاردریال بیان کرد و از پروژه عمرانی و مشارکتی میدان علیخانی بعنوان بزرگترین پروژه مشارکتی و نگینی در منطقه نام برد و گفت: ورزشگاه نگین، پروژه تجاری و مشارکتی دیگری با زیربنای 3هزارو63 مترمربع، اجرا و تملک انجام شده است. ورزشگاه این مجموعه شاخص دارای سالن های بدن سازی، استخر و آب درمانی و تجهیزات به روز است. همچنین، احداث ورزشگاه چندمنظوره عاشق آباد برحسب نیازسنجی منطقه با وسعت 700متر مربع، 11میلیارد تومان اعتبار و 250میلیارد تومان آزادسازی آغاز شده و در دهه فجر افتتاح می گردد.
وی از پروژه اتصال پارک نگین به پارک مادر صحبت کرد که زمینی به وسعت 3هزارو 600متر مربع با 18 میلیاردریال اعتبار و 23میلیاردریال آزادسازی در حال احداث است. اتصال بلوار معلم به بلوار فرزانگان از دیگر پروژه های مهم منطقه 12 به طول 2هزار متر، اعتبار 26میلیارد تومان و 22میلیارد تومان آزادسازی در دست ساخت است که نقش مهمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه دارد.
علی اکبر رسالت از اجرای پروژه خیابان صنعتگران با 500متر طول، 22متر عرض و 11هزار مترمربع مساحت، 53میلیاردریال اعتبار و 2500میلیاردریال تملک خبرداد و افزود: 5هزار تن آسفالت ریزی با 72میلیاردریال اعتبار در منطقه انجام شده است . هرچند که هنوز بخش قابل توجهی از معابر نیازمند بازسازی و آسفالت است. ضمن آنکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اصلاحات هندسی، ایمن سازی و موارد دیگر دنبال شده است.
خروج منطقه 12 از بافت فرسوده
مدیرمنطقه 12 با اشاره به احداث پردیس بزرگ خانواده به وسعت 45هزار مترمربع، گفت: 70درصد آزادسازی شده است. این پردیس دارای پروژه های تجاری، ورزشگاه و امکانات دیگری است می تواند برای مناطق 8 و12 موثر باشد. وی با ابراز خورسندی از وعده های معاونت  شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برای تخفیفات درنظرگرفته شده در منطقه، آن را فرصتی برای کمک به خارج شدن منطقه از بافت فرسوده و تقویت سرمایه گذاری دانست.
سرانه بالای فضای سبز در منطقه12
  وی با بیان اینکه 306هکتار وسعت فضای سبز و سرانه بالای فضای سبز باوجود 10پارک محلی بزرگ، بالغ بر 21مترمربع است، ضرورت احداث مخزن پساب شهرک نگین با وسعت هزارمتر مربع و 60میلیاردریال اعتبار را مطرح کرد و گفت: آب حاصل را می توان به آبیاری فضای سبز منطقه اختصاص داد.
رسالت با اذعان به پتانسیل خوبی که در منطقه برای سرمایه گذاری و مشارکت وجود دارد، استقبال از سرمایه گذاران، تسهیل در صدور پروانه و امتیازهای دیگری بلحاظ چشم انداز آینده منطقه 12 شهرداری اصفهان را عنوان کرد و افزود: شعار ما در منطقه، نگین توسعه و سرمایه گذاری است و پذیرای سرمایه گذاران هستیم.
برنامه های فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی      .
مدیرمنطقه12 شهرداری اصفهان در زمینه فرهنگی اجتماعی از اجرای 120 برنامه در دهه ولایت و جشن ها و مراسم دیگری در مناسبت های مختلف در وسط محلات خبرداد و سیاست کلی شهرداری در حوزه فرهنگی را، مشارکت با مردم، افزایش شور و نشاط اجتماعی، آموزش های فرهنگی در فرهنگسراها، محرومیت زدایی و توسعه عدالت محوری بیان کرد.  وی به موضوع توانمندسازی با همکاری مساجد منطقه و برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان و یادواره شهدا پرداخت و افزود: 440میلیون تومان کمک هزینه عمرانی به مساجد اختصاص یافته است.
ضرورت انتقال شهرک صنعتی امیرکبیر به علویجه
او در صحبت از سیاست های محله محوری شورای شهر اصفهان، تاکید بر اجرای پروژه های محله محوری در مناطق کمتر برخوردار را یادآور شد و گفت: در محمودآباد و عاشق آباد بعنوان مناطق شاخص منطقه 12 و دارای وسعت بالای بافت فرسوده، اقدامات محله محوری خوبی انجام گرفته است. چنانچه، برای محمودآباد با وسعت 81هکتار دارای اراضی کشاورزی، استقرار کارگاه های سنگ، بودجه مصوب شده و تاکنون نیز 850میلیون تومان به بازسازی منطقه اختصاص یافته است. ضمن آنکه پروژه های دیگری ازجمله بهسازی پارک محمودآباد تا پایان سال اجرا می شود. به گفته علی اکبر رسالت، بدلیل مشکلات زیست محیطی و کارگاه های صنعتی در محمودآباد، استانداری و دادگستری ورود کرده اند و باید طبق رای دیوان، محدوده این منطقه مشخص گردد. همچنین، لازم است شهرک صنعتی امیرکبیر به علویجه انتقال یابد که مستلزم همکاری بیشتر اداره های راه و شهرسازی و راهداری و فراهم نمودن بستر مناسب است. وی توقف ماشین های سنگین را موجب خسارت به زیرسازی آسفالت، ایجاد شیب در خیابان، آلودگی و دیگر مشکلات تردد بیان کرد.
علی آباد کلنگان فاز دو وسه ندارد
مدیرمنطقه 12 شهرداری اصفهان درباره وضعیت علی آباد کلنگان اظهار کرد: مشکلات این منطقه بدلیل مالکان زیاد با خرید زمین ها از ارتش، بعد از 50 سال حل شد. اکنون هفتادهکتار آماده است  و با همکاری تعاونی ارتش، اقدامات خوبی برای ساماندهی درحال انجام و اسناد ماکیتی نیز درحال بررسی است. وی توصیه کرد: همه افراد دارای زمین، به تعاونی ارتش مراجعه کنند و با ارائه معرفی نامه به شهرداری منطقه 12، برای صدور پروانه اقدام نمایند.
علی اکبر رسالت تاکید کرد: علی آباد کلنگان، فاز دو و سه ندارد و متاسفانه، عده ای سودجو با عنوان جعلی فاز دوم و سوم، سندهای جعلی و فاقد اعتبار، زمین های خارج از محدوده را به مردم فروخته اند که کاملا تخلف است. لذا، مردم باید قبل از هرگونه خرید و فروش، با تعاونی مسکن ارتش و سپس شرداری هماهنگی نمایند.

فرزانه افسرطه