زندگی برجسته ترین کارآفرین شهر اصفهان در مستند جدید "قصه مسعود" در شبکه العالم روایت شد. فرایند خلق ارزش جدید مادییا معنوی از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن مخاطرات و خطر کردن های ناشی از آن موجب رشد و توسعه هر کشور در حوزه‌های مختلف است. گسترش کارآفرینی در کشور و بهبود شاخص های آن به بستر های متنوع فرهنگی، سیاسی، علمی و... وابسته است. گروه مستندساز شبکه العالم به سراغ مسعود صرامی کارآفرین آرمان‌خواه اصفهان رفته و در خصوص فعالیت‌های وی گزارشی در قالب مستند با نام "قصه مسعود" تهیه و تولید کرده است.حسین پروانه، تهیه کننده این مستند در این باره گفت: مسعود صرامییکی از کارآفرینان مشهور و به نام اصفهان است و در این مستند به تشریح اقدامات انسانی او که با هدف برآورده کردن تمام نیازهای مردم انجام گرفته پرداخته ایم.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین فعالیتهای صرامی ساخت ابر طرح ملی"شهرک سلامت" است که به عنوان بزرگترین مرکز درمانی با ۳۶ درمانگاه تخصصی قلب، گوارش، چشم،ناباروری، مغز و اعصاب، زنان و مامایی، پوست، دندان و...،آزمایشگاه و بزرگترین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان خاورمیانه، بیمارستان هزار تختخوابی، هتل برای اقامت همراهان بیماران شهرهای دیگر شهرت یافته و خدمات ارزنده درمانی را با پیشرفته ترین تجهیزات و افراد کم برخوردار ارائه می دهد.

او ادامه داد: در این مستند تصاویر فضای بسیار زیبای بیمارستان در شهرک سلامت که شامل گلکاری و حوض های پر از آب در هر قسمت و راهروهای عریض همراه با نمادهای فرهنگی با هدف کم کردن استرس بیماران طراحی شده به نمایش گذاشته شده است.

کارآفرین مشهور اصفهانی در تشریح دلایل اقدامات انسانی خود اشاره کرد؛ هدف از ساخت این شهرک تنها کسب درآمد مالی نبوده و تکریم بیمار، اشتغال، تغییر در ارائه خدمات درمانی، رونق اقتصادی از طریق گردشگری، سلامت و کارآفرینی دلیل اصلی این اقدامات بوده است.

گفتنی است که مسعود صرامی به غیر از ساخت شهرک سلامت اصفهان با راه اندازی ۲۴ کارخانه تولیدی شامل باطری اتومبیل، یو پی اس، مخابراتی، الماس سنگبری، گرانیت ساب، تولید مواد اولیه سنگهای منیزیتی، تولیدات صنایع پلاستیک، تولید قطعات سربی، اکسید سرب، سهم بسیاری در ایجاد خودکفایی در کشور داشته است.

او با سرمایه گذاری و تاسیس بزرگترین مرکز خرید ایران، مجموعه اصفهان سیتی سنتر، مرکز مبادلات مالی اداری ایران، مجموعه تجاری و تفریحی باغ بهار، مرکز تجاری تفریحی و اداری فدک، هتل بین المللی ۵ ستاره پرستیژ، هتل سلامت، اولین پارک فناوری علمی تحقیقاتی بخش خصوصی کشور، شهر سالمندان، شهر دانش، دبیرستان اقتصاد، دانشگاه های هنر و علمی کاربردی و...گام های بلندی در جهت کارآفرینی، خودکفایی و اشتغال مستقیم ۲۵ هزار نفر برداشته است.

صرامی در آخر گفت: با ارزش‌ترین ثروت الهی عقل و خرد است که در گذرگاه زمان، تکامل پیدا می‌کند و استفاده از آن موهبتی است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد تا یاد بگیریم چگونه از این نعمت الهی به بهترین نحو استفاده کنیم.

او اعتقاد دارد باید ناداشته هایمان را تبدیل به داشته‌های دیگران کنیم آن وقت ماندگار می شویم.

صرامی افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار است و برای اینکه به توسعه پایدار برسیم از نظر جسمی روانی و اجتماعی باید شهروندانی سالم در تمام ابعاد داشته باشیم و تا سال ۱۴۰۳ به این هدف خواهیم رسید.

حسین پروانه در پایان با اشاره به بازسازی و ساخت سکانس هایی از به دنیا آمدن مسعود صرامی به صورت فیلمی که زمان زیادی به آن اختصاص داده شده از عوامل ساخت این مستند قدردانی کرد.

مستند قصه مسعود به تهیه کنندگی، کارگردانی و تدوین حسین پروانه، فیلمبرداری مهدی عاشوری، امیر حسین نائینی، گرافیک فرزانه عبادزاده و مترجمی ملاک انصاری ساخته شده است.