كل خانوارها
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اعتماد، در شهريور ماه ١٤٠١، شاخص كل قيمت مصرف‌كننده براي خانوارهاي كشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٥٢٥,٤ رسيد كه نسبت به ماه قبل ٢.٢درصد افزايش نشان مي‌دهد. در اين ماه بيشترين نرخ تورم ماهانه خانوارهاي كشور مربوط به استان‌‌ لرستان با ٣.٣درصد و كمترين نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌‌‌‌ مركزي با ٠.٨درصد است. درصد تغيير شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) براي خانوارهاي كشور ٤٩,٧درصد مي‌‌باشد. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ آذربايجان غربي (٥٧.٩درصد) و كمترين آن مربوط به استان بوشهر (٤٤.٦درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهي به شهريور ماه ١٤٠١، براي خانوارهاي كشور به عدد ٤٢,١درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٧.٩درصد) و كمترين آن مربوط به استان‌ خوزستان (٣٧.٩درصد) است.
خانوارهاي  شهري
در شهريور ماه ١٤٠١، عدد شاخص كل براي خانوارهاي شهري (١٠٠=١٣٩٥) به ٥١٥,٧ رسيد كه نسبت به ماه قبل ٢.٢درصد افزايش نشان مي‌دهد. در اين ماه بيشترين نرخ تورم ماهانه خانوارهاي شهري مربوط به استان لرستان با ٣.٢درصد و كمترين نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ مركزي با ٠.٦درصد است. درصد تغيير شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) براي خانوارهاي شهري كشور ٤٨,٤درصد است. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهاي شهري مربوط به استان اردبيل (٥٦.٥درصد) و كمترين آن مربوط به استان بوشهر (٤١.٣درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهي به شهريور ماه ١٤٠١، براي خانوارهاي شهري به عدد ٤١,٥درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان مازندران (٤٦.٩درصد) و كمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان (٣٦.٩درصد) است.
خانوارهاي  روستايي
در شهريور ماه ١٤٠١، عدد شاخص كل براي خانوارهاي روستايي (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٧٩,٨ رسيد كه نسبت به ماه قبل ٢.٢درصد افزايش داشته است. در اين ماه بيشترين نرخ تورم ماهانه خانوارهاي روستايي مربوط به استان‌ زنجان با ٤.٣درصد و كمترين نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌هاي كرمان و سمنان با ١.٠درصد مي‌‌باشد. در اين ماه استان گيلان با تورم ماهانه ٠.٣-درصد مواجه بوده است.درصد تغيير شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) براي خانوارهاي روستايي ٥٦,٣درصد مي‌‌باشد. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ هرمزگان (٦٤.٩درصد) و كمترين آن مربوط به استان يزد (٤٧.٠درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهي به شهريور ماه ١٤٠١، براي خانوارهاي روستايي به عدد ٤٥,٣درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌ قزوين 50.9درصد) و كمترين آن مربوط به استان‌‌ همدان (٣٨.١درصد) است.
بيشترين  و  كمترين   نرخ  تورم  مرداد  ماه 
در كدام   استان‌ها  بود؟
در مردادماه ماه بيشترين نرخ تورم ماهانه خانوارهاي كشور مربوط به استان‌ مركزي با ٣،۵درصد و كمترين نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ آذربايجان غربي با ٠،۶درصد به ثبت رسيد.تورم نقطه به نقطه نيز براي خانوارهاي كشور ۵٢,٢درصد اعلام شد. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌هاي آذربايجان غربي، اردبيل و كرمان با ۶٠.٣درصد و كمترين آن مربوط به استان خوزستان با ۴۵،٨درصد بود. نرخ تورم دوازده ماهه منتهي به مرداد ماه ١۴٠١ براي خانوارهاي كشور به عدد ۴١,۵درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد با ۴٧.٨درصد و كمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان با ٣۶.۶درصد اعلام شد.