با افتتاح شعبه شرکت کیمیا اسپیدی قشم (شرکت عرضه کننده انحصاری محصولات روغن موتور اسپیدی)، عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، آیین افتتاح شعبه شرکت کیمیا اسپیدی قشم (شرکت عرضه کننده انحصاری محصولات روغن موتور اسپیدی) در پالایشگاه شرکت نفت سپاهان برگزار شد. در این مراسم، محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در جمع خبرنگاران با بیان آنکه سیستم کنترل کیفیت محصولات شرکت نفت سپاهان بسیار جامع است، اظهار کرد: آزمایشگاه های این مجموعه، "سرتیفیکیت های "17025 را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در محصول مگلوب، گواهینامه کیفیت از بنز، بی ام دبلیو و رنو را دریافت کرده ایم، توضیح داد: متاسفانه التهاب ایجاد شده توسط برخی از سودجویان منجر شد تا ما نسبت به توزیع مویرگی محصولات اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان آنکه براساس این اتفاقات، تصمیم ما توسعه توزیع مویرگی با ایجاد زیرساخت های جدید در همه مراکز استان ها است، افزود: با این امر، کیفیت تضمین خواهد شد و دست واسطه ها را از توزیع کوتاه خواهیم کرد. همچنین، همه توان خود را بکار خواهیم گرفت تا در آینده نزدیک در همه مراکز استان ها این امر محقق شود.

نیکوهمت گفت: درحال حاضر، شرکت نفت سپاهان با ظرفیت 720هزار تن فراورده های روغنی در سال، بزرگترین شرکت تولیدکننده روغن است و مبنای فعالیت این شرکت بر پایه صادرات بوده است. زیرا، مصرف داخلی زیادی نداشتیم، اما برای جلوگیری از خام و نیمه خام فروشی، سعی بر کاهش صادرات داریم.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه بندرعباس شرکت نفت سپاهان گفت: این مجموعه با ظرفیت 40هزار تن مخازن صادراتی تکمیل شده است و سعی داریم در این محل، صادرات را افزایش دهیم که این امر نیز کاهش تردد در جاده ها و کاهش هزینه تولید را به همراه خواهد داشت و منجربه سودآوری بیشتر برای شرکت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت، حداکثر 800هزار تن در سال است، گفت: با توجه به اینکه واحدهای پالایشگاهی هر 4 سالف اورهال انجام می دهند، تصمیم گرفتیم اورهال در اردیبهشت سال آینده انجام شود.

در ادامه، احمد هاشمی، مدیرعامل کیمیا اسپیدی قشم در این آیین با بیان اینکه با توجه به مشکلات ایجاد شده در یک سال اخیر برای صنعت روغن و ایجاد التهاب در این بازار، توزیع مویرگی را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: هدف ما جلوگیری از التهاب و همچنین رساندن روغن با کیفیت و با قیمت واقعی به دست مصرف کننده است.

مدیرعامل کیمیا اسپیدی قشم با اشاره به اینکه در صنعت روغن، تخلف و تقلب بسیار بالا است، افزود: تشخیص روغن اصل و غیر اصل بسیار سخت است و این کار تنها با انجام آزمایش امکان پذیر استو زمانی که خود تولید کننده، توزیع را انجام دهد، قدرمسلم، معتبرتر است. این در حالی بود که در گذشته رابطان توزیع، اتوسرویس ها را اجبار به خرید برندهای دیگر درکنار برندهای اصلی می کردند.

هاشمی با اذعان به اینکه طی یک ماه گذشته، یک هزارو500 تن روغن خودرو را در سطح استان اصفهان توزیع کرده ایم، گفت: این رکورد بسیلر خوبی بود و به تنهایی باعث شد جلوی تنش بازار را در استان بگیرد.

وی با بیان اینکه تناژ توزیع روغن توسط شرکت کیمیا اسپیدی قشم توسعه یافته است، افزود: با این اقدام، قیمت ها در بازار شکسته خواهد شد و قیمت ها بصورت واقعی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید و شاهد شیب نزولی قیمت هستیم.

مدیرعامل کیمیا اسپیدی قشم با بیان اینکه برای راه اندازی شعب این شرکت در استان ها و بویژه استان اصفهان، موقعیت استراتژیک را مورد توجه قرار دادیم، ادامه داد: سرمایه گذاری در کل شرکت بالغ بر 250میلیارد تومان بوده است و تاکنون در 21 استان کشور این امر محقق شده است. وی افزود: تلاش براین است که تا پایان سال آینده هر 31 استان کشور، شعبه کیمیا اسپیدی را داشته باشند.

همچنین، مهرداد زاده حیدری، معاون بازرگانی شرکت کیمیا اسپیدی در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شعبه بیست و یکم شرکت کیمیا اسپیدی در استان اصفهان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حضور شرکت نفت سپاهان در اصفهان و همجواری آن با پالایشگاه اصفهان ما بصورت مستقیم برای توزیع محصولات و پخش مویرگی محصولات وارد استان اصفهان نشدیم و در عین حال در 20 استان دیگر فعال بودیم، گفت: بدلیل مشکلاتی که از ابتدای امسال در تامین روانکار بخصوص برند اسپیدی در شهر و استان اصفهان بوجود آمد، به دستور تعزیرات و وزارت صمت ، تامین روانکار در این استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون بازرگانی شرکت کیمیا اسپیدی با بیان اینکه شعبه کیمیا اسپیدی پس از دریافت مجوزهای لازم آغاز بکار کرده است، توضیح داد: درحال حاضر، 8 خودرو توزیع و 15 نفر نیروی انسانی در این بخش فعالیت دارند. چنانچه، در ماه گذشته 1500 تن روانکار در استان اصفهان توزیع کردیم.

زاده حیدری گفت: تا پایان امسال، راه اندازی شعب کیمیا اسپیدی در استان های گیلان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و لرستان را با توجه به مصوبات هیات مدیره شرکت نفت سپاهان در دستور کار داریم، البته باید توجه داشت در استان هایی که نمایندگی نداریم نیز با ظرفیت استان های همجوار پوشش می دهیم. برای مثال، نیاز شهرکرد را از شعبه اصفهان پوشش می دهیم.

وی با بیان اینکه، متاسفانه استفاده از روغن سوخته جای روانکار اولیه، یکی از گلوگاه هایب مورد استفاده توسط سودجویان بوده است، افزود: باید توجه داشت که امکان تشخیص چشمی کیفیت روانکارها وجود ندارد.

معاون بازرگانی شرکت کیمیا اسپیدی با بیان اینکه درحال حاضر، 400نفر بطور مستقیم با شرکت کیمیا اسپیدی کار می کنند، افزود: بصورت غیر مستقیم نیز 17هزار نفر از این شرکت ارتزاق می کنند.