رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از برگزاری ایده کاپی با عنوان «طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» خبر داد.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن معصومی با اعلام این خبر گفت: شهرداری اصفهان طی سالیان گذشته در طراحی و فضاسازی شهری از نمادهای صنایع دستی استفاده کرده است، به نحوی که این نوع نمادها در نقاط مختلف شهر از جمله میادین، چهارراه‌ها، خیابان‌ها و گذرهای مهم شهری نصب شده است.

او افزود: در این راستا دبیرخانه نظام پیشنهادها وابسته به اداره خلاقيت و نوآوري شهرداري اصفهان به عنوان متولي شهر خلاق صنايع دستي و هنرهاي مردمي برگزاری رویداد ایده کاپی با نام«طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در شهر اصفهان و کشور از رویکردهای این رویداد است، خبر داد: هنرمندان صنايع دستي، كارآفرينان و توليدكنندگان صنايع دستي، دانشگاهيان، طراحان، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های هنری، فعالان هنری و شهروندان در اين رویداد مشارکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه ترکیب صنایع دستی خلاق و به کارگیری آن در طراحی، فضاسازی و زیباسازی شهری، در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

اودرباره اهداف برگزاری این ایده کاپ گفت: ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید و خلاق در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی ترکیبی در مدیریت شهری، به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های صنایع دستی ترکیبی در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری، توسعه طبقه خلاق و کشف استعدادهای جوان در حوزه صنایع دستی خلاق و تلفیق با نماد شهری و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه در تولیدات جدید صنایع دستی ترکیبی با رویکرد طراحی نماد شهری از اهداف اصلی این رویداد است.

معصومی، طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی(سنتی) اصفهان، صنایع دستی تلفیقی(سنتی و مدرن) اصفهان و مولفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق را از سرفصل‌های این ایده کاپ دانست و افزود:ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از دیگر سرفصل‌های این ایده کاپ است.

او در مورد جوایز این مسابقه نیز گفت: برای نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان، نفر سوم ۵ میلیون تومان و جایزه ویژه ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان مهلت ارسال آثار را از ۲۵ آبان تا 15 آذر اعلام و خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است.