اسداله طالبی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه و حضور گسترده فعالان این صنعت، موجب ارائه پتانسیل های جدید آن و همچنین مشتری مداری و بعضا کاهش قیمت ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها در کشور، صنعتگران ما در تمام زمینه ها چه سیستم سرمایشی و چه گرمایشی فعالیت گسترده ای دارند، افزود: خوشبختانه امروز در سیستم های سرمایشی و گرمایشی همچون چیلرها، سیستم های خنک کننده، دیگ های بخار و ... پیشرفت خوبی کرده ایم تا جایی که این صنعت قابل رقابت با صنعتگران خارجی است و حتی می توان در نمایشگاه های برون مرزی خودی نشان دهیم.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه روز به روز شاهد تکنولوژی های مدرن در صنعت هستیم، گفت: خوشبختانه پیشرفت تا جایی ادامه یافته  که اکنون شاهد رقابت بین تولیدکنندگان هستیم، اما باید با کشورهای پیشرفته در تعامل باشیم تا بتوانیم چهره واقعی خود را به صنعتگران دیگر کشورها ارائه دهیم.

وی به ضرورت مصرف بهینه انرژی در پیشرفت سیستم های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد و افزود: به طور میانگین در ایران 300 روز آفتابی داریم که انرژی های خورشیدی و پاک، بهترین گزینه برای تولید برق جهت استفاده در سیستم های گرمایشی و دستگاه های خنک کننده و ... است.

طالبی تاکید کرد: امروز دولت و محیط زیست بر تولید انرژی خورشیدی متمرکز است، چراکه مصرف سوخت های فسیلی بالا رفته است و حتی در زمستان ناچار به استفاده از مازوت هستیم که موجب آلودگی بالایی می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از سیستم های گرمایشی و سرمایشی جدید، گفت: سیستم های پکیج روز به روز در حال پیشرفته شدن است و راندمان بسیار بالایی دارد که موجب صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه امروز از طریق شورای مرکزی اصناف بر قیمت سیستم های سرمایشی و گرمایشی نظارت می شود، یادآور شد: شاید تا دو سال پیش با مشکل کمبود پکیج در بازار مواجه بودیم، اما امروز چنین مشکلی وجود ندارد.