شهردار اصفهان گفت: به‌تازگی ۵۰ دستگاه ون از سوی شهرداری اصفهان خریداریشده که تعدادی از آن‌ها ویژه کودکان توان‌خواه تجهیز می‌شود و همچون تاکسی شهری با گرفتن یک تماس در خدمت این قشر خواهد بود.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز در مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر دومین دوره مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در میدان امام (ره) اظهار کرد: یکی از برنامه های شهرداری در سال ۱۴۰۲ ایجاد فضاهای شهری برای کودکان و نوجوانانبر اساس علایق و سلیقه‌آنهاست.

او از تشکیل یک اتاق فکر در شهرداریبا حضور متخصصان حوزه کودک و نوجوان به منظور اجرای این طرح خبر داد و افزود: انجام مطالعات نظری، میدانیو دانشگاهی، بررسیطرح های اجرا شده در جهان و شناخت علایق نسل نوجوان ایرانی از وظایف این اتاق فکر است.

قاسم زاده ایجاد محیط‌های باز و هیجان‌مدار برای نوجوانان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برگزاری مسابقات نقاشی از اقدامات شهرداری برای رده سنی کودک و نوجوان است که سال گذشته به‌رغم شیوع کرونا، اولین دوره آن با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

شهردار اصفهان، مناسب‌سازیشهر و ارائه خدماتی متناسب با نیازهایتوانخواهان در عرصه حمل‌ونقل را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: خرید ون‌ها و اتوبوس‌های شهری از برنامه های شهرداری برای کودکان توان‌خواه است.

او ادامه داد: به‌تازگی ۵۰ دستگاه ون خریداریشده که تعدادی از آن‌ها ویژه کودکان توان‌خواه تجهیز می‌شود و همچون تاکسی شهری با گرفتن یک تماس در خدمت این قشر خواهد بود.

فرصتی برای اندیشیدن و گفتگو

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز گفت: مکتب نقاشی اصفهان در بین هنرها مکتب معروفی بوده و اغلب آثار و ابنیه تاریخی این شهر همچون کاخ عالی‌قاپو و چهل‌ستون مزین به هنر نقاشی است.

مجتبی شاه‌مرادی، نقاشی را زبان‌ مشترک همه مردم جهان دانست و با بیان اینکه این هنر در بین کودکان نیز نقش پررنگی دارد، افزود: این دوره از مسابقات نقاشی با موضوع «شغل‌های شهر من» برگزار می‌شود که می‌تواند زمینه اندیشیدن درباره شغل را در میان کودکان فراهم کرده و بسترساز گفتگو در اینباره باشد.

او تأکید کرد: شهرداری اصفهان از همه ظرفیت‌های خود همچون خواهرخوانده‌ها، شهروند دیپلمات‌ها و شبکه دوستدار کودک برای اطلاع‌رسانی عمومی از مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در سراسر جهان استفاده می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد: کودکان از 13 آذر تا 5 اسفندماه سال جاری فرصت دارند آثار و نقاشی‌های خود را به آدرس اینترنتی www.iicpf.com ارسال کنند.

او ابراز امیدواری کرد که مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در سال ۱۴۰۲و همزمان با هفته فرهنگی اصفهانبرگزار شود.