مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان از برگزاری تخصصی‌ترین نمایشگاه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان خبر داد.

احمدرضا طحانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، درباره کیفیت نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگاه‌های این استان در حوزه زیرساختی به شمار می‌رود که به صورت سالانه، برندهای معتبری از سراسر کشور را در کنار یکدیگر جمع می‌کند و برگزاری بیست و یکمین دوره گواه این حرف است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌گذاری که انجام داده‌ایم نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در این دوره از نمایشگاه تلاش می‌کند برای شرکت‌های حاضر شرایطی فراهم آورد که به بازارهای جدید دست پیدا کنند و با فراغ بال بیشتری به توسعه بازار بپردازند. چون هدف از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی کشف بازارهای جدید در نقاط جغرافیای متفاوت است و از نگاه ما بهترین رویکرد برای شرکت‌ها حضور در نمایشگاه بوده و است.

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد تخصصی و بین‌المللی از سوی شرکت نمایشگاه و برندهای حاضر، تصریح کرد: اگر در نظر داشته باشیم که کیفیت یک نمایشگاه با مساحت آن نمایشگاه سنجیده نمی‌شود، بلکه اصل، بر حضور برندهای مطرح و با کیفیت است؛ در این راستا، تاکید داریم که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بر کیفیت نمایشگاه‌ها می‌افزاید و باید امکان حضور برندهای مطرح را در نمایشگاه فراهم کنیم. بنابراین شرکت‌هایی که دانش بنیان و یا صاحب برند و تکنولوژی باشند، صرفا به عنوان یک واحد تجاری و یا واردکننده کالا شناخته نشوند و مهمترین نکته اینکه با حضورشان در نمایشگاه کیفیت را ارتقاء دهند.

وی تاکید کرد: ما در نمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که نیاز است برخی از عناوین نمایشگاهی را به یک برند شناخته شده و مطرح تبدیل کنیم، براساس همین رویکرد تصمیم بر این شد که در راستای بهبود کیفیت و حتی کمیت به این مهم اهمیت بدهیم تا جایگاه یک عنوان نمایشگاهی برای صاحبان برندهای مطرح و مهم افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

طحانیان به حضور شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته 110 شرکت برای مشارکت در نمایشگاه حضور داشتند که از این تعداد برخی از شرکت‌ها یا بسیار کوچک بودند و یا اینکه به عنوان وارد کننده کالا شناخته می‌شدند.

وی یادآور شد: واردکنندگان کالا با تمام زحماتی که انجام می‌دهند، صاحب فن‌آوری و نوآوری در حوزه کالایی شناخته نمی‌شوند بلکه تنها یک کالا را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر می‌آورند تا امکان فروش را فراهم کنند، اما امثال 85 شرکت و به عبارتی صاحب کالا، تولیدکننده و صاحب تکنولوژی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. شرکت‌هایی که به معنای واقعی کلمه شناخته شده هستند و به دنبال کسب بازارهای جدید و توسعه کسب و کارشان هستند، بنابراین نمایشگاه امثال در مقایسه با سال گذشته از نظر جمع کردن شرکت‌های تولیدی کنار یکدیگر موفق‌تر هستند و این مهم باعث می‌شود ما زمینه ساز توسعه صاحبان فن آوری باشیم.

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به متراژ مفید این رویداد تخصصی، گفت: نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر 8 هزار متر تشکیل می‌شود که در مقایسه با سال گذشته حتی از نظر متراژ نیز افزایش داشته است و در سال جاری واحدهای تولیدی مشارکت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فعال در این زمینه را در پنج حوزه اصلی «تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی»، «تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع»، «لوله و اتصالات انتقال انرژی»، «تجهیزات برقی و الکترونیکی، کنترل دما، و سیستم‌های اتوماسیون خانگی» و «لوازم، خدمات و صنایع وابسته تاسیساتی» به نمایش خواهد گذاشت.

طحانیان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در سال جاری بتوانیم یکی از کیفی ترین نمایشگاه‌ها را پس از بیست دوره برگزاری این رویداد مهم را برگزار کنیم. چرا که شرکت­ها در نمایشگاه­های تخصصی به طیف وسیعی از اهداف اقتصادی دست پیدا می­کنند.

وی ادامه داد: شناسایی گروه­های جدید مشتری، بررسی نقاط ضعف و قوت در مقایسه با رقبا، گسترش حوزه نفوذ برند، افزایش سودآوری، توسعه فرایند توزیع، ایجاد نمایندگی­های جدید، ارزیابی موفقیت یک محصول جدید در بازار، بررسی فرصت­های صادرات و آگاهی از برداشت­های مشتریان، از جمله کارویژه­های نمایشگاه­های تخصصی برای مشارکت­کنندگان است.

به گفته مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان، حضور در نمایشگاه­های تخصصی فرصتی برای افزایش حجم معاملات است و می­تواند نقطه عطفی برای آینده شرکت­ها ایجاد کند، زیرا افراد معمولاً هنگام شرکت در اینگونه رویدادها انگیزه‌های لازم را برای انجام معامله دارند.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت­های تحقیق و فروش، بهبود مهارت­ها و به دست­آوردن دانش از دیگر ارزش­هایی است که یک نمایشگاه تخصصی به گونه توأمان برای مشارکت­کنندگان و بازدیدکنندگان به دنبال دارد و اغلب برای اینگونه نمایشگاه­ها یک یا چند برنامه جانبی در قالب کارگاه ها، کنفرانس­ها، سخنرانی­ها و... در نظر گرفته می­شود تا از این طریق تجربه سودمندتری برای بازدیدکنندگان خلق شود.

طحانیان افزود: این برنامه­ها گاه در ایجاد و جهت­دهی به سلایق مخاطب تأثیر چشمگیر دارند و می­تواند اقبال بیشتری را به طرف آن صنعت جذب کند. به علاوه برندهای جدید این فرصت را دارند تا فضایی را برای خود از رهگذار شرکت در نمایشگاه ایجاد کنند و به تثبیت نام تجاری خود در اذهان مخاطبین بپردازند.

به گفته مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان، این نمایشگاه زمان مناسبی است تا صاحبان کسب و کارهای جدید با حضور در کنار بزرگان آن صنعت، به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد، جدی و مهم در بازار شناخته شوند.