به گزارش اقتصادبازار و به نقل از ایسنا،‌ این انفجار در یکی از مراکز نظامی شهر اصفهان و در محدوده خیابان خانه اصفهان رخ داد. 

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در این رابطه گفت: این انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازی وابسته به وزارت دفاع در اصفهان روی داده و تلفات جانی نداشته است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار نیز داشت: بنا بر اعلام شهروندان به یگان‌های امدادی صداهای ناهنجاری طی سه الی چهار مرحله در محدوده امام خمینی شنیده شده است.

 

اطلاعیه وزارت دفاع در پی حمله ناموفق به یکی از مراکز این وزارت خانه در اصفهان

انفجار ریزپرنده‌ها در تله‌های پدافندی
روابط عمومی وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدام برای تولید قدرت ، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت؛ ان شاء الله

 

***

آتش سوزی در یک شهرک صنعتی نزدیک تبریز

تسنیم نوشت: واحد تصفیه روغن خودرو در شهرک صنعتی شهید سلیمی دقایقی قبل آتش گرفت.

براساس گزارش مرکز آتش نشانی آذرشهر، نیروهای آتش نشانی مشغول مهار این آتش‌سوزی گسترده هستند تا حریق به دیگر بخشهای کارخانه منتقل نشود.

برخی مخازن روغن بر اثر شدت حرارت منفجر شده اند و هنوز از تعداد مصدومان یا جان باختگان احتمالی این حادثه گزارشی منتشر نشده است. یکی از خودروهای آتش نشانی هم در آتش ناشی از انفجار روغن داغ سوخته است.

محمد هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه ‌به مراحل پایانی اطفاء حریق کارخانه روغن موتور نزدیک شده‌ایم و خودروهای آتش نشانی از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز، سه ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر، بناب، ممقان،شهرک شهید سلیمی، گوگان، اسکو و ایلخچی برای کمک‌رسانی و اطفاء حریق در منطقه حضور دارند، گفت: این حادثه تا کنون یک مصدوم آتش‌نشان داشته که دچار دود گرفتگی شده و وضعیت وی رضایت بخش است.

وی ‌درباره‌ علت حادثه اظهار داشت: علت حادثه در دست بررسی است و به زودی به اطلاع همگان می رسد البته اوضاع تحت کنترل بوده و اطفاء حریق که از حدود ساعت 21 آغاز شده تاکنون ادامه داشته و رو به پایان است. به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی نیروهای امدادی و اورژانسی در منطقه در حال آماده‌باش کامل هستند تا حریق به طور کامل خاموش شود.