فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ريال در عملیات مأموران انتظامی شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار،  سرهنگ نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: درپی دريافت اخباری مبنی بر استفاده غیر قانونی از دستگاه‌های استخراج ارز ديجيتال در کارگاهی در يکی از محلات سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پس از تحقيقات ميدانی و اطمینان از صحت خبر، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل‌ مذكور اعزام و در بازرسی از یک کارگاه موفق شدند تعداد ۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز ديجيتال را کشف كنند.

سرهنگ خلیلی با بیان اينکه ماینرهای مکشوفه قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش اين دستگاه ها را ۴ میلیارد و ۵۰۰ ميليون ريال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر علاوه بر توان مصرفی بالا و خسارت به شبکه توزیع برق، باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور نیز می‌شود؛ از این رو پلیس با جدیت با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند.