خوشبختانه اصولگرایان هم به این پرونده واکنش درستی نشان دادند و رییس قوه قضاییه وارد پرونده شده است که به ایشان خیر مقدم می گوییم و برایشان آرزوی توفیق در برخورد با فساد سیاسی و اقتصادی و حقوقی در همه جای کشور داریم. اینکه اصولگرایان به آزادیهای سیاسی به اندازه ارزشهای دینی بها دهند نشانه ی یک تفاهم ملی و اخلاقی در جامعه ایران است، همان طور که اصلاح طلبان باید به ارزشها به اندازه آزادیها توجه کنند و ما باید از آن استقبال کنیم. 

اما بعد از متهمان و خانواده ایشان قربانی بزرگ اخلاق رسانه ای و اعتماد عمومی است که برخی در فضای مجازی هیجان زده و شتابزده آن را زیر سوال می برند و به کسانی که هدفمندانه قصد زیر سوال بردن جریان نحیف روزنامه نگاری و نیز اصلاح طلبی را دارند، کمک می کنند. سلب مشروعیت از مطبوعات و مجال دادن به رسانه های فوری یک خطای پوپولیستی است که از درون آن احمدی نژاد و ترامپ در می آید. 

روزنامه ها نمی توانند دقت را فدای سرعت کنند. اما هیچ خبری در روزنامه ها نادیده گرفته نمی شود. توان ما البته محدود است و سحتگیری بر مطبوعات بیش از فضای مجازی است و امیدواریم آقای رییسی مجال بیشتری برای نقد موضوعات در مطبوعات رسمی کشور بدهد. 

اما اگر فردا تعطیل نبود و روزنامه ها منتشر می شدند، چریک‌های شبانه‌ی فضای مجازی چه می گفتند؟ آیا می توان روزنامه ها را در یک یا دو روز خلاصه کرد؟ آن روز که ما و همکارانمان رسما علیه شکنجه نوشتیم یا داستان هفت تپه را گزارش کردیم آیا واکنش مناسبی از سوی این فعالان مجازی نشان داده شد؟ آن زمان که از گشت ارشاد، فساد ارزی، فساد خودرو، بحران خصوصی سازی، اختلاس، فقر، گرانی، تورم، خویشاوندسالاری، کودک همسری و... نوشتیم جز خوانندگان، کدام سیاسیون از ما حمایت کردند؟ اما، اندکی صبر، شنبه ای دیگر در راه است ...