اقتصاد بازار: پروژه مبلمان شهری اصفهان به عنوان بی نظیر ترین پروژه های شهری ایران در محل تلاقی ایستگاههای مترو اجرا و بهره برداری می شود.
علیرضا برهانی پور، معاون مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های سرمایه گذاری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: مجموعه پارکینگ عمومی و مبلمان شهری اصفهان در خیابان چهارباغ بالا در سال 88 طی قراردادی برای اجرا آماده شد و بنا بود این پروژه ظرف مدت 36 ماه به نتیجه برسد اما به دلایل متعدد این مهم رخ نداد که یکی از اصلی ترین دلایل، جابجایی ایستگاه مترو سی و سه پل بود که کمی به سمت جنوب کشیده شد. برهانی پور، در گفت وگو با دنیای اقتصاد افزود: تغییر ایستگاه سی و سه پل باعث شد تا نقشه ها در دو مرحله تغییر کند طراحی ها نیز تغییر کرد و خود پروژه چند ویژگی خاص دارد. در واقع این پروژه که 250 متر طول خیابان چهارباغ بالا را دارد یکی از مهمترین و اصلی ترین خیابان های شهر را در اختیار دارد و در 5 سقف طراحی شده است.
وی ادامه داد: این پروژه در طبقه منفی2 دارای یک پارکینگ عمومی با گنجایش 200 خودرو است، همچنین در منفی1 واحدهای تجاری و ورودی ایستگاه مترو است. برهانی پور ادامه داد: پروژه پس از ورود به طبقه هم کف 9 متر عقب نشینی می کند و در حال اجرا است. این پروژه در اصفهان و کشور کم نظیر است و در این طبقه محوطه مبلمان شهری، فضای سبز، آبنماهای خاص و واحدهای تجاری توامان ارائه می شود.
وی تاکید کرد: این پروژه در کل 21 هزار مترمربع است و 113 واحد تجاری و 13 دفتر اداری دارد به علاوه اینکه این مجموعه پارکینگ بزرگی دارد که به یک پارکینگ عمومی بسیار مهم بدل می گردد، همچنین تلفیق ایستگاه مترو با پروژه، یک اتفاق جالب و کم نظیر است. معاون مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های سرمایه گذاری شهرداری اصفهان تصریح کرد: معماری این پروژه یک معماری ایرانی اسلیمی و برگرفته از کارخانه صنایع فرشی است که در آن این پروژه تعریف شده است و استفاده از مصالح سنتی و آجر و سنگ در یک چنین مساحتی بی نظیر است. برهانی پور، حجم سرمایه گذاری در این پروژه را حدود 25 میلیارد تومان است اعلام کرد.