اقتصاد بازار: رئيس كميسيون اقتصادي، حقوقي و گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در روزهای اخیر، دولت از طریق اسناد خزانه اقدام به پرداخت برخی از مطالبات شهرداری ها کرده است که متأسفانه حقوق شهر اصفهان در این مورد به طور عادلانه تأمین نشده یا فراموش شده است.
فتح الله معين، افزود: طی روزهای جاری، لایحه برنامه پنج ساله دولت و لایحه بودجه سال 1396 کشور در هیئت دولت و در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که در این زمان تبیین نیازهای استان اصفهان اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. وي افزود: تکمیل سد و تونل سوم کوهرنگ، سامانه دوم تأمین آب آشامیدنی استان اصفهان موسوم به تونل گلاب و نهایتاً انتقال آب به فلات مرکزی جهت تأمین آب شرب و بهداشت شهرهای استان اصفهان و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از حقابه های زاینده رود از مطالبات اساسی تمامی شهروندان این استان و شهر اصفهان است.
رئيس كميسيون امور اقتصادي حقوقي و گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: در کنار این نیازهای اساسی موضوع آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی شهر اصفهان را باید عنوان كرد که از این مشکل نه تنها به عنوان مهم ترین عامل بازدارنده توسعه در شهر اصفهان، بلکه به عنوان تهدید جدی سلامتی مردم نام برده می شود.
معين تصريح كرد: از اين رو مدیریت شهری و نمایندگان مردم شهر اصفهان در شورای اسلامی شهر برای رفع این مشکل بر احداث و اتمام خطوط قطار شهری، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و جلوگیری از فرسودگی این ناوگان، توسعه فضای سبز شهری و کمربندهای فضای سبز و توسعه زیرساخت ها و اجرای طرح شهر الکترونیک تأکید داشته اند. وي افزود: برای انجام این کار برابر قوانین مصوب و همچنین توافقات و مصوبات ریاست جمهور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری اصفهان، بخشی از هزینه های این طرح ها مانند تأمین 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز اجرای خطوط قطار شهری، جا به جایی محل دفن پسماند، ساخت مرکز همایش های بین المللی، خرید اتوبوس و یارانه حمل و نقل همگانی را دولت از طریق بودجه عمومی تقبل کرده است.
معين ادامه داد: تبیین نیازها و پیگیری جهت احقاق حقوق اصفهان بزرگترین مطالبه مردم از مدیریت استان و نمایندگان استان و شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی است. قطعاً در این آزمون علاوه بر مدیریت استان اقدامات نمایندگان با سابقه و قدیمی استان در مجلس شورای اسلامی بیشتر در معرض قضاوت مردم قرار خواهد گرفت. رئيس كميسيون امور اقتصادي حقوقي و گردشگري شوراي اسلامي شهر اصفهان بيان كرد: در این خصوص موضوع تدوین بودجه سال 96 شهرداری و مدیریت هزینه ها و درآمدهای شهرداری در سال جاری به عنوان نیاز اساسی در شرایط فعلی مطرح است.