اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: خلاقیت و دانش محوری مهم‌ترین ارکان گفتمان جدید شهری هستند و در همین راستا در مکتب جدید اصفهان قرار است شهرداری به یک دستگاه دانش‌محور تبدیل شده و همه فعالیت ها بر اساس دانش، خلاقیت و فناوری‌های نوین انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همایش آغازین دوره جامع آموزشی مهارتی خلاقیت و کارآفرینی تالار کوثر اصفهان با حضور جمعی از علاقه مندان به این حوزه، کارآفرینان نمونه، استادان و مسئولان شهری از جمله شهردار اصفهان برگزار شد.
این دوره با مشارکت نهادها و ادارات مربوطه با هدف ایجاد انگیزه و افزایش دانش مهارتی و مدیریتی جوانان به منظور راه اندازی یک کسب و کار موفق برگزار شد.
مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان با حضور در این همایش برگزاری چنین رویدادهایی را لازمه رسیدن به شاخصه های شهر جهانی خلاق دانست و اظهار کرد: در سال های اخیر استارتاپ ها و ایده تاپ ها در شهر اصفهان فعال شده اند. در همین راستا مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تأسیس شد تا ایده هایی که قابلیت اجرایی دارند در این مرکز وارد فاز عملیاتی شوند.
وی ادامه داد: اگر همه دستگاه ها در برگزاری این ایده تاپ ها ورود پیدا کنند و تمام دانشجویان را در یک رقابت سالم کنار هم قرار دهند می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک گام های بسیار بلندی در توسعه شهر برداشته خواهد شد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر برای تحقق و ایجاد یک شهر اسلامی، گفتمان جدیدی در دستور کار تیم مدیریت شهری اصفهان قرار گرفته است که به دنبال تسری آن به همه شهرهای کشور هستیم.
وی معتقد است: خلاقیت و دانش محوری مهم‌ترین ارکان گفتمان جدید شهری هستند در همین راستا در مکتب جدید اصفهان قرار است شهرداری به یک دستگاه دانش‌محور تبدیل شده و همه فعالیت ها بر اساس دانش، خلاقیت و فناوری‌های نوین انجام شود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در اصفهان جدید به دنبال قالب کردن یک اتمسفر فرهنگی و هنری بر فضای شهری هستیم، تاکید کرد: از همین رو نشست‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهر برگزار شده و علاوه برآن هنرمندان و بزرگان شهر به عنوان اسطوره‌سازان نصف‌جهان مورد تقدیر قرار می‌گیرند و از آنها به پاس زحماتی که برای نصف‌جهان کشیده‌اند، تجلیل می‌شود.
به گفته وی شهرداری اصفهان به دنبال خوانش جدید مفاهیم مدیریت شهری بوده و از همین رو در به کارگیری شیوه‌های جدید، نوین و دانش‌مبنا، پیشرو است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری به طور جدی ورود پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: یکی از مسائل جدید «نوآوری فضای باز شهری» است که می‌توان در آن شاخص‌های نوآوری در جهان را احصا کرده و سازمان‌های مربوطه را نیز سازماندهی کرد.
وی در ادامه گفت: اصفهان سال گذشته به شبکه شهرهای خلاق در میان 116 شهر جهان که عضو این شبکه هستند پیوست که کار بسیار جدیدی بود و در این میان تنها 6 شهر در حوزه میراث معنوی عضو شبکه شهرهای خلاق هستند که اصفهان نیز به عنوان هفتمین شهر به این شهرها اضافه شد.
جمالی نژاد توسعه کالبدی، سیرتی و صورتی اصفهان را نیز از ضروریات برنامه‌های شهرداری دانست و اضافه کرد: در شهرهای خلاق فضای شهر تغییر یافته و به سمت شهرهای دانشی، فرهنگی و هنری می‌رود، به همین دلیل شهرداری در برنامه «اصفهان 1400» محور توسعه شهر را بر مبنای دانش و پس از آن هنر و گردشگری قرار داده‌ است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اصفهان با گفتمان جدید در حال بازخوانی خویش است و تمام عناوین کسب شده به ما در عرصه این گفتمان کمک می‌کند. در شهر خلاق رنگ و بویی از صنایع سخت نخواهد بود و هدف این است که قدرت نرم خود را به رخ بکشیم.
گفتنی است دکترخسروی دبیرجشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهائی، مهندس میرجمالی مدیر مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان و غلامعلی سلیمانی کارآفرینی نمونه ملی از دیگر سخنرانان این همایش بودند.