مدیرعامل آجر نماچین گفت: در واحد آجر نماچین، پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا را مستقر کرده ایم و با مواد اولیه خوبی که در ایران داریم، توانسته ایم به تولید انواع آجر نمای ساختمانی بپردازیم. وی با اشاره به چالش های پیش روی تولید و تامین تجهیزات گفت: با سابقه سه نسل فعالیت در تولید آجر، معتقدیم، درطول سالهای اخیر به قدری آبدیده شده ایم که بتوانیم چالش های تولید را کنترل کنیم. وی از وجود مواد اولیه بسیار خوب و متنوعی که در کشور وجود دارد، بعنوان یک مزیت نام برد و گفت: با استفاده از این مواد معدنی خوب توانستیم در 70رنگ مختلف آجر تولید کنیم. در ابن بین، امتیاز شاخص ما نسبت به رقبای اروپایی این است که آنها باید از رنگدانه در تولید آجر استفاده نمایند درحالیکه در ایران بدون استفاده از رنگدانه، تولید آجر رنگی امکانپذیر است و این عامل، پلات رنگ و کیفیت جنس ما را ارتقا می بخشد. از طرفی، بدلیل مرغوبیت کالای تولیدی، به راحتی می توانیم به اروپا صادرات داشته باشیم.

چینی در مورد فعالیت های جدید دردست اقدام شرکت آجرنماچین گفت: باتوجه به تحقیقات این شرکت، مصرف انرژی در ایران 4 تا5/4برابر استاندار جهانی است. در ساختمان های مسکونی نیز این میزان به 5/2برابر استاندارد می رسد. بخش اول پرتی انرژی که شامل 35درصدی آن است مربوط به دیواره های پیرامونی ساختمان می باشد که معادل مصرف انرژی کل ساختمان های کشورهای پیشرفته است. مقابله با این امر مستلزم عایق کاری دیوار پیرامونی است که برای اولین بار در ایران، آجرهای دولایه (تراکرتا) را تولید کردیم.

 

با استفاده از مواد معدنی خوب توانستیم در 70رنگ مختلف آجر تولید کنیم. در ابن بین،

امتیاز شاخص ما نسبت به رقبای اروپایی این است که آنها باید از رنگدانه در تولید آجر استفاده نمایند

 

مدیرعامل شرکت آجر نماچین با ابراز خرسندی از تقارن اولین المپیاد کشوری نماچینی آجر با بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاکید کرد: بیشتر آجرهای مصرفی در ساختمان های کشور از خاک رس تشکیل شده اند. میزان جذب آب در این آجرها بطور متوسط بین 27 تا30 درصد بود و به همین جهت رنگ آجر پس از مدتی تغییر پیدا می کرد. خوشبختانه واحد آجر شرکت نماچین پس از سالها تلاش و ممارست و پژوهش در این مورد، موفق به تولید نوع جدیدی از آجر به نام آجر شیل شد و این آجر در انواع رنگهای مختلف  از معادن مختلف کشور تهیه و به بازار عرضه گردید. میزان جذب این آجر بسیار کمتر و در حدود 10 تا 12 درصد است و از استحکام و پایداری بیشتری برخودار است و رنگ آجر نیز تغییر نمی کند. چینی ادامه داد: از آنجا که روش نصب این آجر متفاوت است با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای کتاب روش آجر نما را تدوین کرده و در امتداد این روند آموزشی، با همکاری آن سازمان به مدت دو روز و در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان مسابقه روش آجرجینی را برگزار گردید. رضا چینی همچنین از راه اندازی دانشگاه و مرکز رشد مجموعه آجر نماچین خبر داد. وی امتیاز دیگر این واحد را حضور در "کمپین نما" با عنایت شهرداری تهران در سالن نظام مهندسی تهران و وزارت مسکن و شهرسازی در مرکز تحقیقات ساختمان و انعقاد تفاهم نامه برای برگزاری کلاس های آاموزشی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران اعلام کرد.

 

تحول آفرینی در تولید آجر

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با حضور در غرفه شرکت آجر نماچین در بیست و دومین نمایشگاه صنعت جامع ساختمان، رشد و نوآوری در صنعت را پیامی برای آینده عنوان کرد که به آیندگان بگوییم: ما متکی به دسترنج گذشتگان نبودیم و برای آینده نیز زمینه ایجاد کار و شکوفایی فرهنگ کار و کارآفرینی را فراهم نموده ایم. سیدعبدالوهاب سهل آبادی درحالیکه از آخرین دستاوردهای مجموعه آجرنماچین و فعالیت های این شرکت برای برگزاری مسابقات مهارت آموزی آجرچینی بازدید می کرد، سابقه سه نسل فعالیت آجرنماچین، مهندس رضا چینی و پدربزرگوار ایشان در عرصه صنعت را ستودنی خواند و افزود: شایسته است که مهندس رضا چینی را "پدر تحول آفرین در کار" بنامیم. زیرا شرایط کار را به جهتی سوق داده که بانوان نیز با علاقه در این زمینه کار می کنند.

 

الگوی موفق

در مهارت آموزی و اشتغالزایی

سیدکمال الدین میرهادی در دیدار با مدیریت مجموعه آجر نماچین و گفتگو درباره فعالیت های مهارت آموزی این مجموعه، گفت: با توجه به وضعیتی که اینک در کشور وجود دارد و تقاضا برای ورود به بازار کار زیاد است، یکی از چالش های اصلی استخدام، لزوم آموزش مهارت های تخصصی در بخش های مختلف کشور است. سرپرست اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، عملکرد مجموعه آجر نماچین در مهارت آموزی و ایجاد اشتغال را الگویی موفق نامید و ابراز امیدواری کرد که این الگو بتواند در مسیری موفقیت آمیز ادامه دار باشد و به دیگر صنایع گسترش یابد.

 

رونق تولید

درگرو نهضت مهارت آموزی

آرش اخوان، مدیرکل فنی حرفه ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت مجموعه آجرنماچین گفت: زمانی که تکنولوژی های به روز و اقدامات شایسته این مجموعه را در کارخانه مشاهده کردیم، آنچه به ذهن من خطور کرد، جایگاه این تکنولوژی و تغییر در فرایندهایی است که آثارش امروزه در تمام نقاط شهر وجود دارد. وی با اذعان به اینکه مجموعه آجر نماچین، توانسته نوعی دگرگونی در این صنعت ایجاد کند، از پتانسیل مجموعه نماچین برای همکاری های آموزشی صحبت کرد و استقبال بسیار خوب همراه با نگرش مثبت مدیرعامل مجموعه آجر نماچین را ستودنی خواند. وی تاکید کرد: این مجموعه علاوه بر ابعاد تجاری و رونق کار، به مسئولیت اجتماعی کار خود بسیار مقید بوده است. اخوان، برگزاری مسابقات کشوری در رشته آجرچینی را از دیگر اقدامات در راستای فرهنگ مهارت آموزی دانست. وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم  نهضت مهارت آموزی که با مجموعه آجرنماچین شروع کرده ایم را با دیگر صنایع ادامه دهیم.

گامی در کنترل آلایندگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان در بازدید از غرفه مجموعه آجر نماچین، از تشکیل اولین مجمع عمومی تشکل های خصوصی بمنظور ارزیابی مشکلات صاحبان صنایع و فعالان عرصه تولید خبر داد و گفت: تلاش برای رفع موانع تولید و تسهیل در کسب و کار از اهداف ما در تشکیل این مجمع می باشد. حسن قاضی عسگر، برگزاری اولین المپیاد و مسابقه آجرچینی را، اقدامی مبتکرانه و قابل تقدیر نامید که می تواند در توسعه آموزش های مهارتی نیز موثر باشد. وی افزود: استفاده از شیل در تولید آجر بجای خاک رس، ماده اولیه ای که در کشور و در استان بوفور وجود دارد، اقدامی ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

 

معرفی برندگان

رقابت نماچینی آجر

در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات کشوری نماچینی آجر، رضا چینی، مدیرعامل مجموعه شرکت نماچین با اشاره به 10 ساعت کار فشرده آجرچینی که با هدف کارآموزی بین رقابت کنندگان طی 2 روز در فضای باز انجام شد، اجرای این طرح را یک نمونه بین المللی نامید  و افزود: طرح بسیار سختی بود که 25 نفر از بین 30 شرکت کننده، توانستند کار را به پایان برسانند. وی این رقابت را بسیار فشرده عنوان کرد و گفت: در آینده اجرای نمای خشک را پیگیری می کنیم. ضمن آنکه توجه به انرژی پاک مدنظر ما هست. همچنین، جوایز ویژه، اهدای یک سکه کامل به سید محمدعلی حسینی بعنوان نفر اول از استان یزد، نیم سکه به هادی عابدینی بعنوان نفر دوم از استان اصفهان و ربع سکه به محمدتقی زندانیان از استان سمنان اختصاص یافت. علاوه براین از دو نفر از شرکت کنندگان به نام های خانم فرناز راستین، مهندس معمار و  ابراهیم غلامی از کشور افغانستان به عنوان منتخب مسابقه  تقدیر به عمل آمد.