در جریان بازدید شهردار اصفهان از غرفه شرکت آجرنماچین در نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان بر استفاده از نمای خشک برای ارتقای بهره وری انرژی ساختمان در شهر اصفهان تاکید شد.

 

به گزارش اقتصادبازار به نقل از روابط عمومی شرکت آجرنماچین، در این بازدید، نمای خشک ساختمان به شهردار اصفهان معرفی و بر ویژگی های این نوع نما که میزان جذب آب بسیار کمتر آجر، استحکام و پایداری بیشتر و عدم تغییر رنگ آجر با گذشت زمان تاکید شد. همچنین در مورد ارتباط مجموعه آجرنماچین با شهرداری تهران و معاونت مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی و و نظام مهندسی تهران به منظور ایجاد "کمپین نما" توضیحات کامل ارائه گردید در جریان این بازدید مقرر شد با مساعدت فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان و سيد احمد حسینی نیا معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مقدمه ایجاد این کمپین در اصفهان نیز فراهم گردد.

شایان ذکر است، نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود. این سیستم نماسازی با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا برای برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. در نمای خشک  مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند ، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند .