با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فتونیک تهران، قرارداد ساخت و بومی‌سازی سیستم لیزر فیبر ماشین جوش اسیدشویی شمارۀ 2 شرکت فولاد مبارکه با مؤسسۀ علوم و فنون لیزر ایران به امضا رسید تا کشور ایران نیز به جمع معدود کشورهای صاحب دانش فنی تولید این تجهیزات منحصربه‌فرد بپیوندد.
 
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص گفت: بسیار خرسندیم که شرکت فولاد مبارکه اخیرا به‌طور جدی درزمینۀ بومی‌سازی تجهیزات و کسب دانش فنی روز دنیا درزمینۀ صنعت فولاد با شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است. وی افزود: پیش‌ازاین نیز شاهد بودیم که شرکت فولاد مبارکه با امضای قرارداد با شرکت دانش‌بنیان دیگری در قزوین تولید لامپ‌های اشعۀ ایکس را در کشور بنیان نهاد و این مایۀ عزت و سربلندی کشور است.
ستاری تصریح کرد: بسیاری از تحریم‌ها را می‌توان با اتکا به همین حمایت‌ها و چنین اقداماتی بی‌اثر کرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: این مهم است که فولاد مبارکه دارای یک مرکز علمی و فناوری باشد و بتواند با اتکا به ظرفیت‌های اقتصادی و دانش عملی موجود در شرکت و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان متخصص داخلی بسیاری از نیازهای صنعت را تأمین کند.