محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که حدود ۷ ساعت به‌طول انجامید، در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما اظهار کرد: افزایش سرمایه این شرکت از ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان به عنوان بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس کشور است که در مجمع عمومی فوق‌العاده با موافقت سهام‌داران این شرکت به تصویب رسید.
وی با بیان این که این میزان از افزایش سرمایه معادل ۸۰.۸۸ درصد است، افزود: این افزایش سرمایه به‌منظور اجرای پروژه‌های زیربنایی، استراتژیک و مهم صورت گرفت که ازجمله پروژه‌های تعریف‌شده در این راستا می‌توان به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این پروژه در حال انجام است و طی ۵ ماه گذشته، ۳۵ درصد پیشرفت داشته است که این حجم از پیشرفت طی این مدت‌زمان کوتاه نیز خود به‌عنوان رکوردی کم‌نظیر در عرصه ساخت نیروگاه در کشور به شمار می‌رود.
در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه که روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه با حضور ۷۴.۷ درصد سهام‌داران برگزار شد، صورت‌های مالی این شرکت به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار با اکثریت آرای سهام‌داران به تصویب رسید و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود(۱۷۰ تومان سود به ازای هر سهم) تقسیم گردید.

مدیرعامل فولاد مبارکه، افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی سهام این شرکت را بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس کشور دانست و گفت: این افزایش سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی کشور که در مجمع عمومی فوق‌العاده از ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید، در تاریخ بورس کشور بی‌سابقه است. طیب‌نیا حاشیه سودآوری خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود تقاضای داخلی محصولات و افزایش قیمت‌های جهانی فولاد در سال ۱۴۰۰ و افزایش فروش شرکت در درآمد شرکت از رشد ۸۸ درصدی برخوردار بود و به دنبال اجرای سیاست‌های کاهش هزینه‌ها، نهایتاً نسبت‌های سودآوری از رشد چشم‌گیری نسبت به سال ۱۳۹۹ برخوردار بوده‌اند. همچنین مقایسه این نسبت‌ها با سایر رقبا حاکی از بالاتر بودن این نسبت‌های سودآوری به طور قابل ملاحظه نسبت به رقبا بوده است.

خاطر نشان می شود، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه با رای حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان(۱۷۰ تومان به ازای هر سهم) تقسیم گردید.